ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides

La recerca i les evidències demostren que, en moltes ocasions, l'estil de lideratge dels directius públics és el factor que hi ha darrere de les diferències en el nivell de productivitat entre departaments amb volums de feina, recursos i contextos similars

D'aquesta constatació es desprèn que la inversió en la formació- reclutament de ‘bons lideratges’ (que fixin objectius clars, que prediquin amb l'exemple, que motivin i vetllin pel benestar de l'equip, que sàpiguen forjar aliances i que tinguin habilitat per crear i retenir talent), combinada amb la creació d'una cultura organitzativa orientada a resultats, és una formula d'èxit per millorar l'eficiència i l'eficàcia dels serveis públics






21/10/2024

Evidentment aquest no és un canvi que es pot aconseguir "d'un dia per l'altre" però l'important és anar posant les peces adequades (cursos de formació, complements retributius variables, sistemes de selecció que valorin les competències en matèria de lideratge, establiment d'objectius a nivell general i específic per cada departament, implantació de mecanismes de gestió per resultats, etc.), perquè l’organització avanci cap a aquest escenari. Més tenint en compte que la "transició” no és temps perdut sinó que cada pas endavant que es dona ja és un guany en sí mateix que es tradueix de manera immediata en una millora (en major o menor mesura) de la qualitat i/o de la productivitat del servei públic.