En una jornada celebrada dijous 15 de setembre i amb l'assistència d'un centenar d'electes i tècnics locals, l'FMC ha plantejat quins són els elements essencials que cal conèixer en relació a l'elaboració dels pressupostos i les ordenances de l'exercici 2017, incidint en la rellevància que tenen els conceptes d'estabilitat pressupostària, la regla de despesa, la sostenibilitat financera i els estudis de costos






15/09/2016

La jornada ha analitzat diversos aspectes relatius a la hisenda, el finançament local, l'economia i els pressupostos, les relacions i el seguiment de l'activitat economicofinancera i la participació en ingressos de les administracions públiques.

Han inaugurat la jornada el president de l'Àmbit de Serveis Econòmics de la Federació de Municipis de Catalunya i alcalde del Vendrell, Martí Carnicer; M. Petra Sáiz, presidenta del Consell de Col·legis de Secretaris Interventors i Tresorers de Catalunya; i Josep Abella, tresorer de la Diputació de Barcelona i coordinador tècnic de l'Àmbit de Serveis Econòmics de l'FMC.

Martí Carnicer, en la seva intervenció, ha explicat els objectius de la jornada, que són d'una banda, informar dels temes d'actualitat i d'interès com a elements essencials que serien necessari conèixer en relació a l’elaboració dels pressupostos i les ordenances per a l’exercici 2017, i, d'altra banda, debatre aquests temes, no només des de la perspectiva dels aspectes essencials referents al seu contingut, sinó com a instruments de planificació financera i de compliment del Programa Municipal d’Actuació, incidint en la rellevància que tenen l’estabilitat pressupostària, la regla de despesa, la sostenibilitat financera i els estudis de costos.

A continuació, Ángela Acín, interventora d'Administració Local, ha parlat sobre les ordenances i els preus públics, destacant que hi hauran conseqüències per als ajuntaments si finalment hi ha un pressupost prorrogat; i Anna Puig, interventora de l'Ajuntament de Banyoles, ha explicat els passos a seguir per elaborar el pressupost general municipal, afirmant que és una eina de planificació estratègica local. Després d'aquestes dues intervencions, s'ha organitzat un espai pel debat i preguntes amb els assistents.

En acabar, s'ha celebrat una taula rodona on les dues ponents han plantejat els aspectes claus dels temes exposats en les seves intervencions. La taula rodona ha estat moderada per Josep Abella.

El Consell de Col·legis de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local de Catalunya ha col·laborat amb la Federació de Municipis de Catalunya en l'organització d'aquesta sessió formativa, que és la primera de les previstes per explicar 10 aspectes claus de la hisenda local.