Mikel Gorriti Bontigui, doctor en Psicologia, responsable de RRHH de la Direcció General de la Funció Pública del Govern Basc, aborda en aquesta sessió la problemàtica present a la gran majoria d’Administracions de la manca d’ús de criteris organitzatius que argumentin la decisió estratègica del disseny d’un lloc de treball de personal funcionari o laboral a l’hora d’abordar la seva creació a través de la Relació de Llocs de Treball.
Aquesta realitat ha conduït a una situació de manca de seguretat laboral i de predicció en la gestió dels principals instruments d’ordenació dels nostres RRHH, de forma que s’oferiran criteris organitzatius en base a les noves previsions legals que permetin adoptar amb arguments sòlids, rigorosos i objectius aquesta decisió, dotant així de major objectivitat la decisió de classificar un lloc de treball de laboral o de funcionari.
A
continuació,
Josep Aldomà i Buixadé, professor titular de Dret Administratiu i Dret
Processal de la Universitat de Barcelona, analitza les dificultats que planteja el marc
normatiu actual a l’hora d’establir quins han de ser els requisits de
titulació
acadèmica en determinats llocs de treball, fonamentalment aquells
reservats a
titulacions universitàries de grau o que impliquin l’exercici de
professions o
funcions regulades, que requereixen disposar d’una condició especial com
és la
d’estar en possessió d’un determinat títol acadèmic.
La regulació confosa i mancada de desplegament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic i la plena implantació de l’Espai Europeu d’Educació Superior han suposat a la pràctica dificultats a l’hora de fixar els requisits de titulació en determinats llocs de treball –títols de grau, màsters universitaris, equivalències amb anteriors llicenciatures o diplomatures universitàries,...- i també a l’hora d’establir els requisits de titulació en els processos selectius convocats, tant oberts com restringits en l’àmbit de promocions internes o funcionaritzacions.
Finalment, Alexis Guallar Tasies, director de Recursos Humans de la Diputació de Lleida, parla sobre els darrers pronunciaments judicials com la plena implantació de l’EEES plantegen importants qüestions, sobre les quals es plantejaran solucions a l’hora d’abordar aquesta qüestió tant en el moment de crear el lloc de treball o modificar-lo com a l’hora de dur a terme la selecció corresponent.