L'Ajuntament de Mataró organitza aquesta jornada per al proper 21 de març, amb l'objectiu de parlar d'explorar noves formes organitzatives que ens permetin construir una Administració moderna i preparada per seguir generant valor públic en el futur i us conviden a reflexionar plegats per afrontar aquest repte

28/02/2023

La proximitat de l’Ajuntament amb la ciutadania obliga a afrontar els desafiaments del context socioeconòmic (altament complex i incert) i a donar resposta a problemes sobre els quals sovint no tenim ni competències ni respostes.

En aquest context ens trobem amb una administració dissenyada per donar resposta a certeses en un context de permanència, més pròpia del segle passat que de l’actual.

L’Administració pública i en particular la local, haurà d’afrontar com a mínim tres grans reptes els propers anys, segons Carles Ramió; l’envelliment de la plantilla i la necessitat d’incorporació de persones joves amb noves competències professionals, la incorporació de la intel·ligència artificial i la robòtica que contribuiran a donar un millor servei a la ciutadania i a reduir-ne el cost, i la definició del seu rol com a intermediària entre els ciutadans i la defensa del bé comú i l’interès general.