En un curs que hem programat per als dies 18, 20 i 25 de març, i 3, 5 i 8 d’abril, la Federació de Municipis de Catalunya us dona eines per millorar les competències personals (la consciència d’un mateix, l’autogestió de comportaments, la regulació emocional...), les competències socials (la comprensió dels estats emocionals dels altres, els comportaments, les motivacions..), i facilitar i respondre amb eficàcia a les relacions interpersonals

08/02/2024

Aquest curs treballa sobre un doble enfocament. El primer se centra en les habilitats socials i emocionals que necessita un professional d’atenció a la ciutadania, i el segon en com abordar la interacció amb la ciutadania amb l’objectiu d’atendre’l amb efectivitat sense que això suposi un gran desgast per a aquest professional.

Donem molt pes a la comunicació verbal i accentua la importància de la comunicació no verbal, especialment rellevant per guanyar coherència i funcionalitat en els missatges, l’atenció, etc. En definitiva: saber liderar la intervenció, mitjançant supòsits molt pràctics entre els mateixos participants. Al final de cada sessió, cada participant elaborarà el seu propi Pla d’Acció i Millora (PAM) per portar-lo a la pràctica i reprendre’l en la següent sessió amb afany d’assimilar els continguts de la formació i esvair dubtes. Les persones surten reforçades en relació a com atendre la ciutadania, des d’on fer-ho, gestió emocional (evitar esgotament emocional), quines són les actituds més beneficioses per a l’atenció, etc. En definitiva, adaptació al moment de l’atenció i millorar les seves competències de líders en la intervenció

Amb aquesta formació els tècnics i tècniques es nodriran amb habilitats i estratègies que permeten fluïdesa i destresa en l’atenció a la ciutadania, combinant tant la comunicació verbal i la no-verbal. Els participants podran mesurar el nivell de les seves habilitats sòcio-emocionals (mitjançant el Test TMMS-24) a l’inici i final de la formació. Això els servirà per orientar de manera més específica el seu procés de millora i, una vegada finalitzat el curs, obtindran un feedback sobre els seus assoliments durant la formació i acompliment.

El termini d’inscripció finalitza el dia 11 de març de 2024.