A més, la situació actual de risc sanitari i les mesures adoptades per a la seva contenció, estan produint problemes operatius i de funcionament sobretot en petites i mitjanes empreses (pimes) i autònoms i per extensió als assessors i gestors que afronten serioses dificultats per recopilar la informació necessària i complir amb les obligacions fiscals dels seus clients, per la qual cosa s'estén el termini voluntari de presentació i pagament de les declaracions i autoliquidacions tributàries.
D’altra banda també s'adopten mesures per a la gestió de crèdits destinats a les comunitats autònomes relacionats amb la COVID-19.
L’RDLL s'estructura en un article únic, una disposició addicional única i tres disposicions finals.
L'article únic disposa, per als tributs que s'indiquen, l'extensió del termini de presentació i ingrés de les declaracions i autoliquidacions tributàries el venciment de les quals es produeixi a partir de l'entrada en vigor d'aquest RDLL i fins al 20 de maig de 2020. Aquesta mesura s'aplicarà per a aquells contribuents que tinguin un volum d'operacions no superior a 600.000 euros a l'efecte de l’IVA. La mesura també serà aplicable a les AAPP, si bé en aquest cas per la configuració d'aquests contribuents, es prendrà com a llindar el volum del seu pressupost.
La disposició addicional única preveu la gestió de crèdits relacionats amb la COVID-19, de manera que es puguin lliurar a les CCAA crèdits per fer front a la situació derivada de la COVID-19, per les quantitats que s'hagin establert, en un únic pagament en lloc dels pagaments trimestrals que estableix l'article 86 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària.