Als efectes d'aquestes bases, s'entén per espais escènics i musicals els següents: teatres, auditoris, sales d'actes, sales de concert, casals, centres cívics, carpes de circ o similars, i també espais a l'aire lliure especialment habilitats per a la realització d'espectacles públics i que s'utilitzin per a la realització d'un concert o espectacle de pagament.
Queden excloses d'aquestes bases les activitats incloses dins la programació escolar i extraescolar.
Poden optar a aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques, públiques i privades, que organitzen concerts o espectacles de pagament i que han decidit mantenir les activitats culturals d'arts escèniques i musicals malgrat que han patit una reducció forçada de l'aforament de l'espai escènic o musical on es realitzen. No poden optar a aquestes subvencions les entitats participades pel sector públic de la Generalitat de Catalunya.
Per obtenir la condició de beneficiàries dels ajuts, les persones sol·licitants han de complir, a més dels requisits i les condicions que estableix la base general 4, els següents:
a) Els destinataris de les subvencions poden ser algun dels dos tipus de persones següents, segons quina sigui la persona organitzadora del concert o espectacle de pagament amb aforament reduït que ha de suportar la pèrdua d'ingressos:
a.1) Ser el gestor directe o indirecte d'un espai escènic o musical ja sigui perquè n'és la persona propietària o com a conseqüència d'un acord, conveni o contracte amb el seu propietari.
a.2) Ser el promotor d'un concert o espectacle de pagament que hagi llogat o tingui cedit, sense cap cost, un espai escènic o musical. Cal disposar d'un contracte de lloguer o acord de cessió de l'espai escènic o musical signat amb el propietari o gestor de l'equipament per a la realització d'un concert o espectacle de pagament de caràcter puntual.
b) Els espais escènics o musicals han d'estar localitzats en el territori de Catalunya i s'han d'haver vist afectats per l'aplicació de mesures especials de les autoritats sanitàries per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 que comportin una reducció de l'aforament dels espais esmentats, en la data de realització del concert o espectacle de pagament programat. No se subvencionen per aquestes bases la suspensió total dels espectacles o concerts per ordre de les autoritats sanitàries ni la limitació de l'aforament al 70% o més, excepte en els casos en què la limitació pel nombre d'espectadors en cada representació o actuació comporti una limitació efectiva de l'aforament inferior al 70%.
c) Acreditar que el concert o espectacle de pagament programat s'ha realitzat efectivament.
d) Els concerts o espectacles que es poden beneficiar d'aquesta s'han d'haver realitzat durant el període que determini la convocatòria corresponent.