Marc Garcia, vicepresident de l'Àmbit de Prevenció i Seguretat Pública de l'FMC i alcalde de Sant Julià del Llor i Bonmatí, ho ha afirmat en la jornada sobre els 10 anys de Plans Locals de Seguretat Viària a Catalunya, que s'ha celebrant aquest matí organitzada pel Departament d'Interior, amb l'objectiu de compartir experiències i bones pràctiques locals per millorar la seguretat viària i reduir els accidents de trànsit i presentar una anàlisi dels primers 77 plans locals de seguretat viària
16/02/2017
Acompanyat en la inauguració de la jornada per Eugènia Domènech, directora del Servei Català de Trànsit; Fermí Santamaria, alcalde de Llagostera i president de la Comissió de Seguretat, Prevenció i Protecció Civil de l'ACM; i en la que s'han exposat diferents experiències en l’aplicació dels plans locals de seguretat viària, Marc Garcia ha afirmat també que "en molts casos les dades d'accidentalitat (morts a la carretera) en els quals es basen els plans generals de seguretat viària representen un 0,5% de total i exclouen la casuística majoritària (accidents sense ferits en nucli urbà) i això ens ha de fer reflexionar per obrir línies de millora en l’anàlisi i la planificació de polítiques de seguretat viària a nivell local".
En la seva intervenció, també ha constatat que "el trànsit de vehicles és un fenomen enormement complex, amb múltiples dimensions (socials, econòmiques i culturals) que van més enllà del simple utilitarisme i la racionalitat, i d'on deriven problemes creixents per a la mobilitat de vehicles i persones"; per tant, des de la Federació de Municipis de Catalunya creiem que s’ha de continuar treballant en la prevenció i millora activa de la seguretat viària, però també s’ha d’obrir una línia de debat i consciència sobre l’ús social del vehicle, en el qual es troba també la causa (potser intangible i difícil de quantificar) de l’accidentalitat en el trànsit.
A continuació, s'ha celebrat una taula rodona per presentar l'anàlisi de l’avaluació dels plans locals a Catalunya, en la que hi han participat Anna Pintó, responsable de Gestió i Planificació de Seguretat Viària del Servei Català de Trànsit; s'han exposat experiències de l'aplicació dels plans al Prat de Llobregat, a càrrec de Maite Giralt, tècnica municipal; de Vic, a càrrec de Lourdes Rota, tècnica municipal; i de Matadepera, a càrrec de Nil López, regidor d’Obres i Urbanisme; també s'ha fet una avaluació dels plans a Catalunya i la reducció de l'accidentalitat, a càrrec de Jordi Parés, enginyer de Camins, Canals i Ports.
I, en la taula de cloenda per parlar de la seguretat viària en els municipis, hi han intervingut Jordi Jané, conseller d’Interior; Martí Carnicer, alcalde del Vendrell; Marta Felip, alcaldessa de Figueres; Josep M. Corominas, alcalde d'Olot; i Amadeu Recasens, comisionat de seguretat de Barcelona.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.