El suport social es pot potenciar al llarg de tot el cicle vital de las persones. Hi ha diverses estratègies d’intervenció per potenciar-ho, especialment el suport social formal (serveis professionals) i, especialment, l’informal. Els sistemes informals no només són més econòmics sinó que alhora impliquen més participació i efectivitat en les respostes i poden reduir la dependència dels grups i les persones dels sistemes professionals.
El curs, que tindrà lloc els dies 27 i 31 de gener i 3, 7, 10, 14, 17 i 24 de febrer, està basat en l’experiència del docent en el treball comunitari i grupal amb famílies, en la supervisió a equips i en l’assessorament en la creació i desenvolupament de xarxes de infància, adolescència i famílies en diferents municipis i comarques de Catalunya.
El curs esta adreçat a tot el personal de les administracions públiques i les persones assistents han d’estar disposades a intercanviar de forma activa a les sessions la seva experiència i a fer un treball pràctic de tècniques, lectura i reflexió entre les sessions.
El termini d’inscripció finalitza a les 15 hores del dia 20 de gener de 2025.
Aquesta acció formativa s’adreça principalment a empleats i càrrecs públics relacionats amb la funció de personal, directius i caps, i representants dels empleats.
Durant el curs parlarem, entre d’altres, del context actual de la gestió dels recursos humans en les entitats locals; dels eixos del sistema d’ocupació pública; de la diferència i complementarietat entre la plantilla i l’RLT; de les places i les plantilles, de la novetat de l’LPE/2023 quant a la possibilitat d’ampliar les plantilles de personal fix i reduir així l’ocupació temporal, dels llocs de treball i l’RLT, de la valoració dels llocs de treball i dels plans per a l’ordenació dels recursos humans com a instrument bàsic per a la gestió i per al canvi organitzatiu.
El termini d’inscripció finalitza el dia 23 de gener de 2025.
En aquesta sessió informativa us detallarem les prioritats europees, els recursos i principal novetats així com les convocatòries d´interès pel darrer trimestre del 2024; i informarem, entre d’altres, de les característiques del Programa SIE i quines són les formes de participació, explicarem com funciona el servei de revisió de propostes i la cerca de partenariats, donarem informació de la presentació de programes i les convocatòries obertes i intentarem resoldre els dubtes que tingueu.
La sessió està adreçada al personal tècnic de l’Administració local que coordini i/o participi en projectes finançats amb fons europeus (àrees de relacions internacionals, promoció econòmica, serveis socials, educació, medi ambient, cooperació, etc.) així com secretaris i interventors, càrrecs electes i, en general, qualsevol tècnic municipal que vulgui ampliar coneixement en matèria de captació de recursos financers, de les entitats adherides a l’FMC.
Les inscripcions finalitzen a les 15:00 hores del dia 24 de gener de 2025.
Màster interuniversitari [UAB, UPC, UB, UPF] que aporta una visió integradora de l’habitatge des de diferents aproximacions disciplinars.
Continguts estructurats per proveir d’un coneixement holístic. S’estructura en:
01.- Hàbitat urbà i rural Estudi de l’hàbitat en connexió amb el dret a l’habitatge
02.- Mercats i regulació Definició dels actors, objectius i resultats del mercat
03.- Bona Governança Estudi transdisciplinar de la bona administració
04.- Canvi social Condicionants socioeconòmics de les polítiques d’habitatge
05.- Sostenibilitat i agenda urbana Impacte de la construcció d’habitatges en els ecosistemes
Concretament, es parteix del marc normatiu que conté els principis transversals que regeixen la gestió dels fons MRR dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR) i es tracta la implementació per part dels ens executors i la verificació del compliment com a control intern de primer nivell d'aquests fons.
Objectius
Persones destinatàries
Gestors i gestores d'actuacions finançades pel Mecanisme de Recuperació i Resiliència a l'Administració local, dins de subprojectes del PRTR assignats als departaments de la Generalitat de Catalunya.
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.