Al llarg de la formació, analitzarem la Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com els eixos fonamentals del reglament de transparència. També explorarem els principis clau de la normativa sobre protecció de dades i garanties dels drets digitals, oferint eines per harmonitzar el dret a la informació amb la protecció de la privacitat.
Parlarem de:
- Llei de transparència accés a la informació pública i Bon Govern i Llei 19/2014
- Referència al Reglament de transparència: eixos fonamentals
- Referència a la Llei de protecció de dades i garanties de drets digitals
- Supòsits pràctics i textos d'avaluació del contingut
El curs té com a destinatari a personal administratiu o auxiliar que s’inicia a la matèria sancionadora o treballa en la matèria.
El termini d’inscripció finalitza el dia 3 de març de 2025.
Els objectius que la Federació de Municipis de Catalunya vol aconseguir amb aquesta acció formativa, que porta el títol de ‘Règim jurídic de les subvencions: seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions’, són:
- Entendre el marc jurídic: familiaritzar-se amb la normativa vigent que regula les subvencions, incloses la Llei 38/2003 i la Llei 39/2015, així com la legislació específica catalana i europea de pertinença.
- Comprendre tipologies de subvencions: distingir entre els diferents tipus de subvencions, com són les de concurrència competitiva, les directes i les nominatives, així com entendre els criteris de selecció per a cada una
- Dominar el procediment de concessió: aprendre els passos a seguir en el procés de concessió de subvencions, des de la convocatòria fins a la concessió, incloses la sol·licitud i l'avaluació
- Gestió i justificació: adquirir les habilitats necessàries per a la correcta gestió i justificació dels fons obtinguts, que garanteixin el compliment amb els requisits de transparència i eficiència
- Control i rendició de comptes: entendre els mecanismes de control intern i financer de les subvencions, així com els procediments per a la detecció de possibles infraccions i la imposició de sancions
- Resolució de problemes i casos pràctics: aplicar els coneixements adquirits a través de la resolució de casos pràctics, anàlisi de situacions reals i proposta de solucions a problemàtiques comunes en la gestió de subvencions
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00h del dia 4 de març de 2025.
El Congrés Govern Digital és un espai de trobada i d’intercanvi de coneixement, d’experiències, bones pràctiques, serveis i solucions en l’àmbit de la transformació digital de les administracions públiques catalanes per aconseguir que aquestes siguin més properes a la ciutadania, més inclusives i més obertes. Fem camí cap a un país digital per donar una millor resposta a les necessitats, expectatives i els nous reptes que planteja la societat.
Es tracta d’un esdeveniment que se celebra cada dos anys, organitzat per la Generalitat de Catalunya, Localret i el Consorci AOC, amb el suport de les Diputacions i altres administracions locals catalanes, com l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, i amb la col·laboració de més de 30 entitats del sector privat que participen i patrocinen diverses activitats del Congrés.
L’espai públic dels municipis ha estat tradicionalment dissenyat des d’una perspectiva masculina generant desigualtats en l’ús d’aquest i en les pràctiques físiques de les dones.
Per això, considerem que cal ampliar la mirada en l’ús de l’espai públic per fer-lo accessible i segur per la pràctica de les activitats esportives de les persones amb una perspectiva de gènere.
Durant el curs coneixereu els principals conceptes relacionats amb el gènere i l'esport, presentarem els trets diferencials de la pràctica fisicoesportiva amb perspectiva de gènere, donarem eines de diagnòstic als equips tècnics per tal d’establir un punt de partida, dissenyarem accions per promoure l’esport i les activitats físiques a l’espai públic amb perspectiva de gènere i de forma col·laborativa, coneixereu eines d’innovació social i us explicarem com implementar les accions en el territori i com s’avaluen.
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00 hores del dia 6 de març de 2025.
Aquest informe té per objectiu quantificar la contribució i la creació de valor de les activitats de gestió de residus a l’economia espanyola i identificar les principals àrees de desenvolupament econòmic del sector els propers anys.
Nova data del webinari de presentació del Baròmetre 2024 d'Antifrau 'La Corrupció a Catalunya: Percepcions i actituds ciutadanes', que havia estat suspès el passat 17 de febrer.
Presentació a càrrec de Lourdes Parramon, cap de Relacions Institucionals, Visibilitat i Participació de l'Oficina Antifrau de Catalunya.
Taula rodona amb Joaquim Bosch, magistrat i autor de La patria en la cartera, Jesús Rodríguez, periodista de La Directa, Júlia Miralles de Imperial, politòloga de la Universitat de Múrcia, i Pilar Sorribas, economista de la UB-IEB.
Aquesta formació pretén revertir en millorar les competències personals (consciència d'un mateix, autogestió de comportaments, regulació emocional, adaptabilitat…) i socials (habilitats que milloren la comprensió dels estats emocionals dels altres, comportaments i motivacions) del/la tècnic/a, i facilita respondre amb eficàcia a les relacions interpersonals.
Els participants podran mesurar el nivell de les seves habilitats sòcio-emocionals (mitjançant el Test TMMS-24) a l'inici i final de la formació. Això els servirà per orientar de manera més específica el seu procés de millora i, una vegada finalitzat el curs, obtindran un feedback sobre els seus assoliments durant la formació i acompliment.
El termini d’inscripció finalitza a les 15 hores del dia 20 de març de 2025.
Els i les participants exploraran temes com l'organització i les competències de les diputacions, consells comarcals i altres entitats locals, així com el règim d’elecció dels membres de les corporacions locals i la gestió del personal al servei de l'administració.
El termini d’inscripció finalitza el dia 8 d’abril de 2025.
El setembre de 2023 va entrar en vigor el Reial decret 665/2023, que modifica el Reglament del Domini Públic Hidràulic, aquesta modificació implica un augment de les responsabilitats dels municipis en la gestió del domini públic hidràulic.
Les modificacions legals poden tenir impactes pràctics importants en la planificació territorial, la gestió ambiental i la concessió d'autoritzacions. Això requereix que les administracions locals s’adaptin ràpidament i prenguin les mesures adequades per garantir el compliment de les noves normatives.
Per aquest motiu l’FMC ha cregut oportú organitzar aquesta sessió amb la participació de l’ACA per tal que puguin informar dels principals impactes d’aquestes modificacions en l’àmbit local, especialment pel que fa als Plans integrals de gestió del sistema de sanejament (PIGSS).
La jornada se celebrarà en format híbrid, presencialment a la seu de la Federació de Municipis de Catalunya (Via Laietana, 33, 6è 1a, de Barcelona) i en streming (a través de la plataforma Zoom).
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00 h del dia 14 d'abril de 2025.
Les entitats han de garantir i acreditar que el tractament es realitza en els termes de la normativa vigent de protecció de dades, en particular, el Reglament europeu de protecció de dades i la Llei orgànica de protecció de dades i de garantia dels drets digitals i que ha adoptat les mesures més adequades per garantir els drets i les llibertats de les persones de qui tracta les dades; si bé en ponderació amb el deure de transparència que han de complir aquest tipus d’entitats.
Aquest nou principi denominat "responsabilitat proactiva” requereix que l’entitat analitzi quines dades tracta i amb quines finalitats ho fa. A partir d’aquest coneixement previ, ha de poder valorar el risc que pot generar aquest tractament i, d’acord amb aquesta valoració, adoptar les mesures de seguretat pertinents per protegir la dada personal i garantir la seva confidencialitat. Un dels supòsits que cal analitzar prèviament pels riscos que pot comportar és el tractament de dades de col·lectius vulnerables.
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00 h del dia 15 d'abril de 2025.
La formació dels i les professionals sovint no recull suficientment ni l’afrontament de l’estrès, ni la prevenció del burn-out (esgotament professional o estrès laboral crònic), ni el desenvolupament de l’estratègia personal i professional.
La manca d’atenció als aspectes del mateix professional en relació a la seva tasca és una de les causes de l’esgotament professional. Cada cop hi ha més consciència de la importància dels coneixements i les habilitats que són necessàries en la prevenció de l’esgotament emocional i en una actitud proactiva per dissenyar la pròpia estratègia personal i professional.
La síndrome del burn-out figurarà en la Classificació Internacional de Malalties (CIE-11) de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). S’estima que afecta el 10% dels treballadors/es i, en les seves formes més greus, entre el 2% i el 5%. Aquest trastorn afecta més a treballadors/es que tenen ocupacions relacionades amb l’atenció a les persones.
És especialment útil aquesta atenció a la gestió emocional en les noves condicions de treball generades per la postpandèmia i l’angoixa per les crisis (estructural, guerres, energètica, mediambiental, etc.).
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.