Aquest es durà a terme del 23 de setembre al 20 de desembre de 2024 (inscripcions fins al 9 de setembre)






03/09/2024

L'Observatori de Cooperació Descentralitzada, liderat per la Diputació de Barcelona, llança la 19a edició del curs virtual en Cooperació Descentralitzada. Aquest curs pretén reforçar les capacitats dels governs locals per a formular, planificar, implementar i avaluar polítiques públiques de cooperació descentralitzada que responguin als reptes i desafiaments propis de cada context territorial, visibilitzant el seu potencial i els seus valors diferencials com la solidaritat, l'establiment de partenariats, i l'intercanvi de coneixements i experiències.
 
Públic objectiu: 
- El programa formatiu es dirigeix principalment a persones responsables tècniques i polítiques de relacions internacionals i cooperació al desenvolupament d'administracions públiques locals i regionals. També s'incentiva la participació de perfils que, des d'altres nivells, orienten i gestionen programes de cooperació descentralitzada, com ara entitats de justícia global, administracions públiques, governs locals i regionals, organitzacions internacionals, associacions de municipis, etc.

Metodologia:
- És un curs totalment asincrònic, per la qual cosa no és obligatori en cap moment estar connectat al campus virtual a unes hores concretes, per això cada participant podrà adaptar els horaris de les activitats a la seva pròpia agenda. Es tracta a més d'un curs amb una clara vocació pràctica. Per això prevalen les activitats i, sobretot, aquelles que generen debat de fons o que es realitzen en grup sobre casos pràctics. 

La formació es desenvoluparà durant 3 mesos i tindrà una durada total equivalent a 70 hores lectives. 

Dates clau:
- Inscripcions fins al 9 de setembre de 2024.
- El curs es durà a terme del 23 de setembre al 20 de desembre de 2024.

Sol·licituds i admissió:
- S'ofereixen 35 places. El curs no té cap cost per als participants perquè la formació està becada íntegrament per la Diputació de Barcelona. Una vegada rebudes totes les sol·licituds, la comissió d'avaluació revisarà els diferents perfils i decidirà qui són les 35 persones seleccionades. Per al procés de selecció es tindran en compte cartes d'aval institucional i es buscarà una equitat de gènere i geogràfica.