Us compartim la informació que ha tramès la Direcció General de Drets de les Persones amb Discapacitat, dependent del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030

En el seu missatge, aquesta direcció trasllada la seva preocupació per la falta d'accessibilitat als continguts que difonen algunes entitats locals per informar a la ciutadania afectada per la DANA






20/11/2024

En aquest sentit, en haver observat que, en alguns casos, s'envien missatges per mitjans digitals, SMS i per mitjà de xarxes socials, en els quals es recullen instruccions importants en forma d'imatges de text, però sense incloure text alternatiu o missatge audiodescriptiu, des de la direcció general indiquen que s'impedeix que persones cegues o amb discapacitat visual puguin accedir a aquesta informació.

Atès que es tracta d'informació d'emergència, és un requisit legal i fonamental que els missatges siguin accessibles per a tota la ciutadania, incloent-hi les persones amb discapacitat. Per això, prega tenir en compte les següents recomanacions:

• Evitar l'ús exclusiu d'imatges de text i optar per enviar també missatges en format de text simple sempre que sigui possible.
• Acompanyar les imatges amb text alternatiu descriptiu o un enllaç a una pàgina web accessible amb les instruccions detallades (enllaç d'ajuda a la part inferior:)
• Conscienciar i formar el personal encarregat de la comunicació sobre la importància de l'accessibilitat digital, especialment en situacions d'emergència, en la guia que trobareu a la part inferior us informen sobre com fer els continguts de xarxes socials accessibles.

Per tot això, resulta clau implementar aquestes mesures perquè no quedi ningú fora d'informació rellevant per a la seva integritat i la seva supervivència.