Com sempre, es tracten qüestions que afecten quotidianament l’administració local i, en aquest sentit, la sessió que està tenint lloc aquest matí analitza els 10 anys de la Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació i bon govern, a càrrec de la vicepresidenta de la Comissió de garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública, Clara Isabel Velasco Rico






10/01/2025

Per la seva banda, per parlar de les sentències judicials sobre el sistema algorítmic administratiu BOSCO, Javier de la Cueva, advocat, representant de Civio Joost Joosten i professor de la Universitat de Barcelona, ens ha fet reflexionar sobre si és desitjable o no revelar el codi font d’un programari informàtic usat dins de l’Administració pública. En aquest sentit, des de la perspectiva de la lògica matemàtica i la computació, la publicació del codi font o la seva especificació és necessària per tenir transparència i per erradicar ambigüitats, però potser publicar-lo no serà suficient; i això és el que ha intentat explicar en la seva ponència.

A continuació, al grup de treball I, debatem sobre la transformació digital dels serveis públics en el marc de la Dècada digital europea 2030, a càrrec de Josep Maria Sabaté Vidal, secretari general de la Diputació de Tarragona. En la seva intervenció, analitza la decisió (UE) 2022/2481, de 14 de desembre de 2022, per la qual s’estableix el programa estratègic de la "Dècada Digital per a 2030”, la transformació digital dels serveis públics i els fulls de ruta estatals.

Al grup II, per parlar dels espectacles públics i les activitats recreatives de caràcter extraordinari, comptem amb Trinitat Capdevila Fígols, advocada urbanista, funcionària local, que parla del concepte, la diferència amb figures afins, la tramitació i la competència; i entre altres qüestions, informa sobre què són, on es poden dur a terme, quins requisits han de complir, qui té la competència per a l’autorització, quin procediment cal seguir o si requereixen compatibilitat urbanística.