Ordre EFD/1065/2024, d’1 d’octubre, publicada al BOE núm. 242, de 7 d'octubre de 2024

07/10/2024

L'Ordre EFP/822/2023, de 19 de juliol, estableix el currículum i regula l'ordenació de l'ensenyament bàsic per a persones adultes, així com les característiques de la prova per obtenir el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) per a majors de divuit anys, en l'àmbit de gestió del Ministeri d'Educació i Formació Professional. Aquesta normativa adapta l'Ordre EFP/754/2022, que regula el currículum de l'ESO per a alumnes més joves, a les necessitats específiques de les persones adultes, d'acord amb el Reial decret 217/2022, que fixa l'ordenació i els continguts mínims de l'ESO.

Després de la seva entrada en vigor, s'ha detectat la necessitat de precisar alguns aspectes del procés d'avaluació de l'Educació Secundària per a Persones Adultes. A més, s'ha decidit ampliar les mesures d'accessibilitat en les proves per a l'obtenció del títol de Graduat en ESO per a majors de divuit anys, per tal que més estudiants puguin beneficiar-se d'aquestes. També s'ha previst concretar la informació continguda en la certificació acreditativa de la superació del segon nivell de les Ensenyances Inicials, especialment pel que fa als seus efectes acadèmics.

En primer lloc, s'afegeixen dos nous apartats al article 25. El nou apartat 5 bis estableix que, en les sessions d'avaluació del mòdul II, el professor o professora responsable de cada àmbit decidirà la qualificació final del nivell I, atenent al grau de desenvolupament de les competències específiques assolides per l'alumne o alumna al final d'aquest nivell. El nou apartat 5 ter determina que, en les sessions d'avaluació del mòdul IV, el professor o professora responsable de cada àmbit decidirà la qualificació final del nivell II i del conjunt de l'àmbit, en funció de les competències assolides pel finalista.

En segon lloc, es modifica l'apartat 2 de l'article 31 per garantir que les proves comptaran amb mesures d'accessibilitat universal i adaptacions per als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu. Aquestes adaptacions, en cap cas, repercutiran negativament en les qualificacions obtingudes.

Finalment, es modifica la redacció de l'Annex VII.

Aquesta ordre serà efectiva als vint dies després de la seva publicació al BOE.