Resolució TER/739/2025, de 5 de març, publicada al DOGC número 9367, de 10 de març de 2025

10/03/2025

— Objecte i actuacions subvencionables:

1.1. L'objecte de les subvencions és incorporar les tecnologies de la informació en la gestió de residus, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència –finançat per la Unió Europea– Next Generation EU.

1.2. En concret, l'objecte inclou el finançament dels següents tipus de projectes:

1) Projectes per al desenvolupament d'instruments digitals que facilitin la interrelació entre els aplicatius dels ens locals titulars de la recollida selectiva i els organismes tributaris per a la implementació de taxes justes de gestió de residus municipals.

2) Projectes que millorin els instruments de digitalització en instal·lacions de tractament de residus de titularitat pública.

1.3. Les subvencions estan subjectes, en tot cas, al compliment, execució i realització de les fites i objectius fixats al Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), de conformitat amb la Decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de recuperació i resiliència d'Espanya (CID). A més, estan sotmeses a la plena aplicació dels mecanismes de gestió i control que s'estableixin per al Mecanisme de recuperació i resiliència, i la resta de normativa de la Unió Europea aplicable a la gestió, seguiment i control que es fixi per al PRTR, així com a les obligacions específiques relatives a la informació i a la publicitat, a la verificació i a les altres imposades per la normativa de la Unió Europea.

A aquests efectes, les actuacions subvencionades contribueixen a la implantació de la Inversió 3 del Component 12, Política industrial España 2030, dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència d'Espanya. Per tant, contribuiran al compliment de l'objectiu núm. 187 associats a aquest bloc d'actuacions del Component 12 esmentat i inclosos en la Decisió d'execució del Consell.

— Persones beneficiàries:

Els beneficiaris d'aquests ajuts es diferencien segons les línies d'actuacions dels projectes a subvencionar.

2.1. Poden optar a les subvencions regulades pels projectes de la línia 1, les entitats supramunicipals de Catalunya (entitats metropolitanes, diputacions, entre altres) i les entitats de dret públic de Catalunya (organismes autònoms de gestió tributària, consorcis, entre altres), que en el marc de les seves competències vulguin dur a terme un projecte d'establiment d'instruments digitals per al càlcul de les taxes justes aprovades pels ens locals.

No poden concórrer a la convocatòria les entitats que ostentin els requisits de beneficiari en les convocatòries de projectes de foment de la recollida selectiva de residus municipals de l'Agència de Residus de Catalunya.

2.2. Poden optar a les subvencions regulades pels projectes de la línia 2, els ens locals i entitats de dret públic titulars de les instal·lacions públiques de tractament de residus municipals de Catalunya (ajuntaments, entitats municipals metropolitanes, consells comarcals, mancomunitats de municipis i consorcis, entre d'altres).

No poden concórrer a la convocatòria simultàniament i per a les mateixes actuacions ens locals de manera individual i alhora a través d'un ens supramunicipal o entitat de dret públic.

— Tipologia de projectes:

Els projectes a finançar es poden classificar en les tipologies de projectes següents:

Línia 1. Projectes per al desenvolupament d'instruments digitals que facilitin la interrelació entre els aplicatius dels ens locals titulars de la recollida selectiva i els organismes tributaris per a la implementació de taxes justes de gestió de residus municipals.

Línia 2. Instruments de digitalització en instal·lacions de tractament de residus de titularitat pública.

— Termini d’execució:

El termini d'execució és a partir de la data de resolució d'atorgament i finalitza el 31 de maig de 2026.

Es poden finançar actuacions dutes a terme a partir de l'1 de gener de 2021, sempre que compleixin els requisits que estableixen aquestes bases i la normativa aplicable.

— Sol·licitud:

Les sol·licituds, acompanyades de la documentació requerida, han de ser formalitzades per la persona que ostenta la representació legal i s'han de presentar segons el model normalitzat que estarà a disposició de les persones interessades a l'Extranet de les administracions públiques de Catalunya, EACAT, al web: https://www.eacat.cat. Les sol·licituds presentades d'una forma diferent de l'establerta en aquest apartat es consideraran no presentades.

— Resolució:

La resolució de concessió d'ajuts correspon al director o a la directora de l'Agència de Residus de Catalunya.

— Justificació:

L'entitat beneficiària ha de justificar el compliment de la finalitat per a la qual se li atorga la subvenció com a màxim dos mesos després de la data de finalització del termini màxim d'execució que preveu la base 4, en una única justificació.

— Pagament:

El pagament de la subvenció es tramita un cop l'activitat subvencionada ha estat degudament justificada i s'ha complert la finalitat que en va motivar la concessió, d'acord amb l'informe favorable del departament corresponent.