Organitza: Institut d’Estudis de l’Autogovern
Data: dimarts 16 de setembre de 2025, a les 9:30h
Lloc: Palau Centelles

09/09/2025

L´anomenat impròpiament com a "dret a l´error", ja regulat per llei des de fa anys a països com França, Itàlia o Polònia, amb diversos matisos, suposa un canvi de paradigma en el Dret i l´activitat pública, fonamentat en la creixen complexitat social i normativa i la necessària confiança entre les persones que treballen a l´administració i els ciutadans i les ciutadanes pel desenvolupament de polítiques públiques adients pel servei als interessos generals.

Seguint el camí d´aquests ordenaments europeus, s´ha obert la possibilitat de la seva regulació a Catalunya, a partir de treballs iniciats fa mesos dins de la Comissió d’experts per a la definició de l’estratègia de transformació de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i la millora dels serveis públics (CETRA).

Regulació que suposa una expressió de l´autogovern català en relació a les competències sobre procediment administratiu i règim jurídic.

En aquest marc, l´Institut d’Estudis de l’Autogovern impulsa aquesta jornada.