Una llei orgànica publicada al BOE número 141, de 13 de juny, modifica la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera
19/06/2015
Els canvis més destacats són els que afecten:
La disposició addicional primera que regula el "finançament de l'execució de sentències fermes per part de les entitats locals”, per mitjà del Fons d'ordenació o Fons d'impuls econòmic, del Fons de finançament a entitats locals, sempre que es justifiqui l'existència de greus desfasaments de tresoreria com a conseqüència d'aquella execució.
La disposició final segona de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que modifica l’apartat cinquè de la disposició addicional vintena, en relació al personal al servei dels consorcis. Concretament el nou redactat diu el següent: «5. EI personal al servei dels consorcis podrà ser funcionari o laboral i haurà de procedir exclusivament de les administracions participants. El seu règim jurídic serà el de l'Administració Pública d'adscripció i les seves retribucions en cap cas podran superar les establertes per a llocs de treball equivalents a aquella.
Excepcionalment, quan no sigui possible comptar amb personal procedent de les administracions participants en el consorci en atenció a la singularitat de les funcions a exercir, el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques o òrgan competent de l'Administració a la qual s'adscrigui el consorci, podrà autoritzar la contractació directa de personal per part del consorci per a l'exercici d'aquestes funcions. »
La disposició final cinquena, que modifica la disposició addicional novena de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària, en relació a les "societats mercantils i altres ens controlats pel sector públic”.
La disposició final sisena, que modifica la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, i més concretament el seu art. 4, sobre l’ús de la factura electrònica en el sector públic; l’art. 6 sobre el punt general d'entrada de factures electròniques; l’art. 9 relatiu al procediment per la tramitació de factures; a l’art. 12 sobre facultats i obligacions dels òrgans de control intern, se li afegeix un nou apartat 3; i finalment, la disposició addicional sisena, sobre la publicitat dels punts generals d'entrada de factures electròniques i dels registres comptables.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.