L'Oficina Antifrau de Catalunya, en col·laboració amb el Parlament de Catalunya, va organitzar el passat divendres 24 de febrer de 2017 al Parlament, una jornada per presentar les conclusions de l'informe sobre l'estat de la gestió dels conflictes d'interès a Catalunya






27/02/2017

Amb la publicació d’aquest informe, l’Oficina Antifrau, juntament amb el Parlament de Catalunya, i amb la col·laboració, entre d'altres, de la Federació de Municipis de Catalunya, va iniciar el procés de difusió de les seves conclusions i recomanacions. L'objectiu de l’informe presentat era aclarir el propi concepte i el conjunt d’eines existents per a la gestió d’aquest risc de corrupció; identificar les principals febleses i mancances, tant regulatòries com en l’ús real d’aquelles eines; oferir exemples d’altres pràctiques de referència, i formular tot un seguit de recomanacions, als diversos poders públics, per tal d’aconseguir una millor prevenció d’aquest risc.

El debat del divendres, adreçat a electes, reguladors del sector públic de Catalunya, col·lectius professionals del control extern i intern i altres directius del sector públic, va servir també per debatre sobre com assolir una gestió més eficaç dels conflictes d'interès als ens públics de Catalunya. L’Oficina Antifrau, es va proposar debatre les mancances i febleses detectades en la gestió dels conflictes d’interès, i quins són els canvis legals i de gestió pública que cal abordar de forma immediata si volem fer autèntica prevenció d’aquests riscos, que afecten principis democràtics claus —la imparcialitat i objectivitat— en l’exercici de funcions públiques i que minen la confiança ciutadana en les institucions.

Per abordar aquestes qüestions, es van convidar experts en el marc regulador dels conflictes d’interès, membres d’òrgans de control especialitzats i representants d’institucions que han endegat experiències interessants en la gestió d’aquests riscos.