Aquest matí, l'Ateneu Barcelonès ha acollit una jornada organitzada per la Taula d’Entitats del Tercer Social de Catalunya, per tractar la millora de la contractació pública en els serveis a les persones, i presentar l'estudi que la Taula ha encarregat a l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB) sobre la contractació pública en relació a les adjudicacions de serveis d'atenció a les persones
14/03/2017
El secretari general de la Federació de Municipis de Catalunya, Juan Ignacio Soto Valle, ha intervingut en l'acte inaugural de la jornada, juntament amb Josep Vidal, director general d’Economia Social, el Tercer Sector, les Cooperatives i l’Autoempresa de la Generalitat de Catalunya; Oriol Illa, president de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya; i Marc Pifarré, secretari general de l'ACM.
En la seva intervenció, ha destacat que la Federació de Municipis de Catalunya considera que hi ha molt camí encara per fer: apostem pels contractes reservats a les empreses d'inserció; és indispensable que els criteris socials i els criteris mediambientals s'introdueixen amb valentia en els contractes; i ha afegit, entre d'altres qüestions, que hi ha dos aspectes fonamentals en els que cal millorar en la contractació pública en els serveis a les persones: un és intentar millorar la contractació de lots per tal d'afavorir els petits col·lectius en el seu accés a la contractació, i el segon és afavorir les xarxes d'entitats socials, de la mateixa manera com s'està aplicant ja a Bèlgica.
La jornada té com a objectiu presentar l'estudi realitzat per l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, a encàrrec de la Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, que fa una anàlisi de la qualitat de la contractació pública en l'àmbit dels serveis a les persones, en 8 dels principals ajuntaments de Catalunya: Badalona, Barcelona, Girona, l’Hospitalet del Llobregat, Lleida, Sabadell, Tarragona i Terrassa.
L'informe mostra les característiques de la contractació pública duta a terme pels ajuntaments relativa a les adjudicacions de serveis d’atenció a les persones (gestió de serveis de menjador, atenció domiciliària, escoles bressol, serveis d’inserció laboral...). L’informe mostra com s’ha produït aquest tipus de contractació, mitjançant la definició d’indicadors quantitatius i qualitatius, que permeten l’anàlisi global de la relació entre les entitats del Tercer Sector Social i la contractació per part de les administracions locals.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.