El Seminari d'Actualització de la Funció Pública Local que la Federació de Municipis de Catalunya està celebrant aquest matí també tracta sobre l'establiment de requisits d’accés vinculats a titulació universitària en la gestió diària dels recursos humans i vies de solució
17/03/2017
Mikel Gorriti Bontigui, doctor en Psicologia, responsable de RRHH de la Direcció General de la Funció Pública del Govern Basc, aborda en aquesta sessió la problemàtica present a la gran majoria d’Administracions de la manca d’ús de criteris organitzatius que argumentin la decisió estratègica del disseny d’un lloc de treball de personal funcionari o laboral a l’hora d’abordar la seva creació a través de la Relació de Llocs de Treball.
Aquesta realitat ha conduït a una situació de manca de seguretat laboral i de predicció en la gestió dels principals instruments d’ordenació dels nostres RRHH, de forma que s’oferiran criteris organitzatius en base a les noves previsions legals que permetin adoptar amb arguments sòlids, rigorosos i objectius aquesta decisió, dotant així de major objectivitat la decisió de classificar un lloc de treball de laboral o de funcionari.
A continuació, Josep Aldomà i Buixadé, professor titular de Dret Administratiu i Dret Processal de la Universitat de Barcelona, analitza les dificultats que planteja el marc normatiu actual a l’hora d’establir quins han de ser els requisits de titulació acadèmica en determinats llocs de treball, fonamentalment aquells reservats a titulacions universitàries de grau o que impliquin l’exercici de professions o funcions regulades, que requereixen disposar d’una condició especial com és la d’estar en possessió d’un determinat títol acadèmic.
La regulació confosa i mancada de desplegament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic i la plena implantació de l’Espai Europeu d’Educació Superior han suposat a la pràctica dificultats a l’hora de fixar els requisits de titulació en determinats llocs de treball –títols de grau, màsters universitaris, equivalències amb anteriors llicenciatures o diplomatures universitàries,...- i també a l’hora d’establir els requisits de titulació en els processos selectius convocats, tant oberts com restringits en l’àmbit de promocions internes o funcionaritzacions.
Finalment, Alexis Guallar Tasies, director de Recursos Humans de la Diputació de Lleida, parla sobre els darrers pronunciaments judicials com la plena implantació de l’EEES plantegen importants qüestions, sobre les quals es plantejaran solucions a l’hora d’abordar aquesta qüestió tant en el moment de crear el lloc de treball o modificar-lo com a l’hora de dur a terme la selecció corresponent.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.