La Federació de Municipis de Catalunya vol amb aquesta jornada que s'està celebrant aquest matí a l'Ateneu Barcelonès focalitzar l'atenció en alguns aspectes especialment relacionats amb els impactes mediats o immediats que les lleis 39 i 40/2015 tenen i tindran sobre el funcionament i l’organització dels governs locals de Catalunya
31/05/2017
Han transcorregut més de sis mesos de la vigència de les lleis 39 i 40/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i de règim jurídic del sector públic, respectivament. Encara que algunes de les seves previsions (especialment les relatives a aspectes puntuals de l'administració electrònica) es difereixen en la seva efectivitat fins el 2 d'octubre de 2018, els reptes normatius, tecnològics i organitzatius que aquestes lleis imposen als governs locals catalans són molt importants. Aquests reptes impliquen especialment -encara que no només- a la posada en marxa d'un complex sistema d'administració electrònica que amb el pas del temps vagi evolucionant cap a una "administració digital" en el marc d'una Governança Local.
Per aquest motiu, sota la coordinació de Rafael Jiménez Asensio, hem comptat amb Eduardo Gamero, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Pablo Olavide de Sevilla, que ha parlat sobre la posada en marxa de l'administració electrònica en els Governs Locals: reptes normatius i algunes respostes.
Per la seva banda, Juli Ponce, catedràtic (acr.) de Dret Administratiu de la Universitat de Barcelona, ha parlat sobre bon govern i qualitat normativa: innovacions més rellevants en el marc de la producció normativa local.
En la segona part de la jornada, el torn és per a Fermín Cerezo, coordinador d’Organització i Gestió Pública de la Direcció General d’Innovació Organitzativa i Gestió de Persones de l’Ajuntament de València, que parlarà sobre innovació organitzativa com a conseqüència de la implantació del nou marc normatiu derivat de les lleis 39 i 40/2015.
Aquesta acció formativa organitzada per la Federació de Municipis de Catalunya, i que està adreçada a lletrats, tècnics municipals, secretaris i interventors de l'administració local i responsables polítics i directius municipals també pretén oferir algunes experiències de bones pràctiques que s'estan duent a terme en l'entorn dels governs locals de Catalunya, amb la finalitat de mostrar que, efectivament, és possible articular un model institucional i organitzatiu que doni respostes raonables als reptes oberts amb l'administració digital.
Per això, finalment es farà un panell de bones pràctiques, a càrrec de M. Carme Noguer, coordinadora d'Organització, Persones i Administració Electrònica de l’Ajuntament de Manlleu; i Mario Alguacil, director de l’àrea de Govern Obert i Serveis Generals de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.