Resolució de 13 de març de 2018, de l’Institut d’Administració Pública, publicada al BOE número 65, de 15 de març de 2018

19/03/2018

Mitjançant aquesta resolució es convoquen tres edicions de l'activitat formativa «El Reglament General de Protecció de Dades».

Aquesta activitat formativa té per objecte garantir una adequada implementació del Reglament General de Protecció de Dades en les Administracions Públiques (RGPD). De manera general, es tracta d'assegurar que els que tinguin responsabilitats en matèria de protecció de dades coneguin el nou marc regulador, per tal que puguin adoptar les mesures oportunes. Des d'un punt de vista més específic, es persegueix que els que vagin a accedir als llocs de delegats de protecció de dades, figura obligatòria en les Administracions Públiques, compten amb uns coneixements bàsics que facilitin el desenvolupament posterior d'una formació especialitzada.

A la finalització del curs, els participants seran capaços de:

a) Conèixer els elements del nou règim de protecció de dades.

b) Adoptar les mesures adequades per garantir els drets dels ciutadans a la protecció de les seves dades personals.

c) Definir per a les seves corresponents organitzacions el full de ruta per a la seva adaptació al nou règim de protecció de dades.

d) Adoptar o proposar en les seves organitzacions les mesures necessàries per a la seva adaptació al nou marc legal.

e) Aplicar en el seu lloc de treball o proposar a les altres Unitats de l'organització les mesures apropiades per a l'adequada protecció de les dades en cada tractament.

Podran participar en l'activitat formativa dels empleats públics pertanyents a cossos i escales del subgrup A1, i personal laboral equivalent, que prestin serveis a través d'una relació de caràcter funcionarial, laboral o estatutària en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, de les administracions de les comunitats autònomes, de les ciutats de Ceuta i Melilla i de l'Administració local. Excepcionalment, en el cas de les administracions locals, es poden admetre empleats públics pertanyents al subgrup A2. Tots ells hauran de tenir responsabilitats en matèria de protecció de dades o haver estat designat per desenvolupar-les.

L'activitat formativa es realitzarà íntegrament en la modalitat virtual (on line). Està previst que l'activitat comenci el dilluns 16 d'abril i finalitzi el diumenge 20 de maig. 3. En el cas que resulti necessari realitzar algun canvi en les dates indicades en la programació, serà comunicat amb antelació suficient als participants.

Per dur a terme aquest curs els alumnes han de disposar d'un equip que tingui la configuració tècnica necessària per a la seva realització. Qualsevol dubte o problema tècnic derivat de l'accés a pàgines web, o de la descàrrega o instal·lació de les aplicacions requerides per a la realització del curs, haurà de ser consultada amb l'administrador del sistema de l'equip que utilitzeu.

Qui vulgui participar en l'activitat haurà d'emplenar la corresponent sol·licitud electrònica, accessible des del catàleg de formació i des del web general. Per realitzar la inscripció serà necessari comptar amb l'autorització prèvia del superior jeràrquic. Per formalitzar aquesta autorització, el sistema d'inscripció li permetrà descarregar la sol·licitud, que ha de conservar, ja que podrà ser requerida per l'INAP en qualsevol moment.

El termini de presentació de sol·licituds serà de sis dies hàbils, comptat des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOE.