La iniciativa del Premi Capital Europea del Turisme Intel·ligent, té l’objectiu de promoure la innovació per consolidar destinacions intel·ligents a Europa, millorar les ofertes turístiques per als visitants i facilitar noves associacions, xarxes i l'intercanvi de bones pràctiques. A més, també hi ha la intenció de promoure l'oferta turística de futur de la UE a les audiències globals i augmentar de manera sostenible les bases en destinacions pioneres que ofereixen experiències úniques als visitants
09/05/2018
Dins d’aquest premi, els eixos fonamentals del turisme intel·ligent estan sent definits segons l'excel·lència de destinacions turístiques de tota la UE en les quatre categories premiades: 1) accessibilitat, 2) sostenibilitat, 3) digitalització, 4) patrimoni cultural i creativitat.
20 experts independents en el camp del turisme, amb coneixements especialitzats en cada categoria de premi avaluaran les sol·licituds admissibles davant un conjunt de criteris d'avaluació. Els 10 primers finalistes seleccionats seran notificats a mitjans d'agost de 2018 i seran convidats a presentar la seva candidatura a la Capital Europea del Turisme Intel·ligent, a un jurat europeu a Brussel·les, al setembre de 2018. Davant del jurat, els finalistes presentaran un breu resum del programa d'activitats que pretenen implementar durant l'any en el qual tindran el títol de Capital de Turisme Intel·ligent.
La Cerimònia de lliurament tindrà lloc a la Jornada de Turisme Europeu (7 de novembre de 2018) a l'edifici Charlemagne de la Comissió Europea a Brussel·les. Les dues capitals europees del turisme intel·ligent 2019 i els quatre guanyadors de cada categoria seran convidats a contribuir a una exposició sobre els èxits del turisme intel·ligent.
Els guanyadors del títol de Capital Europea del Turisme Intel·ligent 2019 rebran un any d'assessorament especialitzat i suport de marca per promocionar la seva destinació en els mitjans de comunicació i en línia, una escultura per al seu centre de la ciutat, un vídeo promocional sobre la seva destinació i oferta de turisme intel·ligent, i moltes altres accions promocionals de la UE que estan dissenyades per elevar el perfil de la ciutat i augmentar el número de visitants.
El concurs està obert a les ciutats de la UE amb una població de més de 100.000 habitants. Als països on no hi ha cap ciutat amb més de 100.000 habitants, la ciutat més gran és la candidata més adient.
Aquesta iniciativa està gestionada per la Direcció General de Mercat Interior, Indústria, Emprenedoria i Pimes de la Comissió Europea i es deriva d'una acció preparatòria proposada pel Parlament Europeu.
Data Límit: 30 de juny de 2018
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.