Aquest matí té lloc la primera sessió d'aquest curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya amb el que pretenem que les persones que treballen en la gestió i atenció al ciutadà a les administracions locals, centrades en el territori, que es relacionen amb la ciutadania i que en definitiva s’orienten al servei públic, adquireixin eines per prevenir conflictes, d’una banda, i per gestionar-los positivament si s’han manifestat, de l’altra
11/06/2018
La gestió alternativa de conflictes (GAC) i sobretot la mediació tenen un moment d’expansió i consolidació a Catalunya. La legislació vigent, l’aposta de molts ajuntaments per tenir centres de mediació comunitària, els processos de participació ciutadana i la implicació del món de la justícia, entre altres, n’han estat factors clau.
Com enfoquem el conflicte? El conflicte és inevitable, és necessari, té una dimensió negativa i en té una altra de positiva. I és indiscutible que tothom hi ha estat implicat alguna vegada, directament o indirectament. El conflicte és consubstancial a la vida. Per tant, és una responsabilitat i un repte promoure i facilitar espais de diàleg i reflexió on les persones adquireixin eines per gestionar d’una manera diferent el conflicte.
Tot i això, parlar de la gestió positiva de conflictes resulta encara complex i difícil. Promoure una acció en aquest sentit significa incidir en un canvi cultural profund. Implica aprendre a gestionar el conflicte i aprofitar l’oportunitat de canvi que comportarà.
A les organitzacions i les institucions públiques és crucial que els professionals tinguin les eines per treballar des d’un paradigma nou per afrontar i transformar les relacions amb el ciutadà i la convivència amb els altres professionals.
Aquesta acció formativa, que ha començat avui i que continuarà els dies 18 i 25 juny i 2 i 9 juliol, té com a objectius saber fer una anàlisi i diagnòstic de conflictes, aplicar la visió sistèmica al conflicte organitzacional, conèixer els mètodes alternatius de resolució de conflictes, aprendre a identificar la mediabilitat del conflicte, conèixer el procés de mediació: principis, fases i tècniques, i adquirir eines comunicatives per a la gestió positiva de conflictes i mediació.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.