Aquest matí té lloc la primera sessió d'aquest curs organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya amb el que pretenem que les persones que treballen en la gestió i atenció al ciutadà a les administracions locals, centrades en el territori, que es relacionen amb la ciutadania i que en definitiva s’orienten al servei públic, adquireixin eines per prevenir conflictes, d’una banda, i per gestionar-los positivament si s’han manifestat, de l’altra






11/06/2018

La gestió alternativa de conflictes (GAC) i sobretot la mediació tenen un moment d’expansió i consolidació a Catalunya. La legislació vigent, l’aposta de molts ajuntaments per tenir centres de mediació comunitària, els processos de participació ciutadana i la implicació del món de la justícia, entre altres, n’han estat factors clau.

Com enfoquem el conflicte? El conflicte és inevitable, és necessari, té una dimensió negativa i en té una altra de positiva. I és indiscutible que tothom hi ha estat implicat alguna vegada, directament o indirectament. El conflicte és consubstancial a la vida. Per tant, és una responsabilitat i un repte promoure i facilitar espais de diàleg i reflexió on les persones adquireixin eines per gestionar d’una manera diferent el conflicte.

Tot i això, parlar de la gestió positiva de conflictes resulta encara complex i difícil. Promoure una acció en aquest sentit significa incidir en un canvi cultural profund. Implica aprendre a gestionar el conflicte i aprofitar l’oportunitat de canvi que comportarà.

A les organitzacions i les institucions públiques és crucial que els professionals tinguin les eines per treballar des d’un paradigma nou per afrontar i transformar les relacions amb el ciutadà i la convivència amb els altres professionals.

Aquesta acció formativa, que ha començat avui i que continuarà els dies 18 i 25 juny i 2 i 9 juliol, té com a objectius saber fer una anàlisi i diagnòstic de conflictes, aplicar la visió sistèmica al conflicte organitzacional, conèixer els mètodes alternatius de resolució de conflictes, aprendre a identificar la mediabilitat del conflicte, conèixer el procés de mediació: principis, fases i tècniques, i adquirir eines comunicatives per a la gestió positiva de conflictes i mediació.