Mitjançant una resolució publicada al BOE, el Tribunal de Comptes concreta la informació i documentació contractual que han de remetre les entitats i ens del sector públic local en compliment de l'LCSP i de l’article 40 de l'LFTCu, així com el procediment i el mitjà per fer-ho; normalitzant, així, el compliment de les obligacions que en aquest àmbit recauen sobre les entitats del sector públic local i facilitant l'exercici de fiscalització, ja que, en disposar-se d'informació sobre el conjunt de la contractació celebrada a cada exercici per tots els òrgans, organismes o entitats d'aquest sector, resulta possible procedir a una adequada planificació i execució del control en aquesta àrea de la gestió

09/07/2018

L'obligació de remissió de documentació contractual per part dels òrgans, organismes i entitats del Sector Públic Local es configura així:

1. Anualment, i dins dels dos primers mesos de cada exercici, s'hauran de remetre les relacions certificades comprensives dels contractes celebrats en l'exercici precedent, inclosos els contractes menors, excepte aquells d'import inferior a 5.000 euros que s'hagin satisfet mitjançant el sistema de bestreta de caixa fixa o un altre similar per realitzar pagaments menors, d'acord amb el que estableix l'apartat III.1 de la Instrucció. En cas de no haver-se celebrat contractes, caldrà aportar una certificació negativa.

2. Dins dels tres mesos següents a la formalització de cada contracte o acord marc, s’haurà d'enviar còpia del document de formalització acompanyada de l'extracte de l'expedient del contracte sempre que el preu d'adjudicació del contracte o, en el cas dels acords marc , el seu valor estimat, excedeixin de determinades quanties en els termes que es recullen en l'Apartat III.2.Primer de la Instrucció.