El curs, que tindrà lloc els dies 24 d'octubre i 7, 14 i 21 de novembre, pretén que prenguem consciència de la revolució digital que ve i que identifiquem els aspectes clau pel sector públic, entenguem la visió, principis i valors dels governs digitals del segle XXI; coneguem els drets i deures digitals de la ciutadania i els serveis clau a impulsar per ser un govern digital; aprenguem els fonaments de la governança oberta i de la innovació pública digital; sapiguem els principals riscos de ciberseguretat que comporta la digitalització i les mesures bàsiques de prevenció; i identifiquem els indicadors de la maduresa dels governs digitals






25/09/2018

Estem a l’inici d’una nova revolució tecnològica basada en la digitalització i els dispositius mòbils que tindrà un impacte radical en la nostra societat. Al sector privat la revolució digital ja ha fet desaparèixer grans empreses i, fins i tot, sectors sencers, i en el seu lloc han aparegut de noves amb models de negoci innovadors.

Al sector públic hi ha qui creu (ingènuament) que els canvis ens afectaran poc. Els experts ens diuen que el tsunami digital també impactarà amb força a l’Administració, accentuat amb l’arribada d’una generació de ciutadans que són nadius digitals, acostumats a la immediatesa i molt més exigents amb els serveis electrònics i l’experiència d’usuari.

L’Administració pública no pot endarrerir més la seva transformació digital, on les noves tecnologies són importants, però encara ho són molt més les persones amb les habilitats de crear cultures organitzatives adaptatives al món canviant, de saber gestionar el procés de digitalització per a que arreli a l’organització, de treballar de forma col·laborativa perquè molts dels nous reptes no es poden resoldre de forma unilateral, a desaprendre per aprendre de forma continuada noves competències i coneixements, i de repensar els serveis de forma que estiguin dissenyats pensant en les necessitats del ciutadà.