Una resolució estableix el calendari del procés electoral per renovar la meitat dels membres representants del professorat, de l'alumnat, i dels pares i mares o tutors d'alumnes dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics i, en el cas en què la plaça sigui vacant o hagi de quedar vacant per qualsevol motiu, la del representant del personal d'administració i serveis, així com la del personal d'atenció educativa complementària, en els centres d'educació especial i en els centres ordinaris amb unitats específiques d'educació especial

09/10/2018

El procés electoral en els centres públics i privats sostinguts amb fons públics s'ha de desenvolupar d'acord amb el Decret 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia de centres educatius, i s'ha d'ajustar, en tots els centres, al calendari següent:

Inici del procés: a partir del dia 5 de novembre de 2018.

Constitució de les meses electorals: abans del dia 14 de novembre de 2018.

Votacions: entre els dies 26 de novembre i 30 de novembre de 2018, ambdós inclosos.

Constitució del consell escolar i presa de possessió dels seus membres: abans del dia 21 de desembre de 2018

La direcció del centre públic i la titularitat del centre privat concertat han de trametre als serveis territorials corresponents, o al Consorci d'Educació de Barcelona, còpia autenticada de l'acta de constitució del consell escolar resultant del procés electoral, abans del 14 de gener de 2019. Així mateix, han d'informar de les dades de participació dels diferents sectors convocats tan bon punt s'hagin celebrat les eleccions i no més tard del 14 de desembre de 2018. A aquest efecte, el Departament d'Ensenyament posarà al servei dels centres una aplicació informàtica de suport.

Els centres educatius han de donar publicitat, amb l'antelació suficient, de la planificació general del procés electoral, i han de garantir que les dates i els horaris dels diversos actes electorals previstos permetin la participació de tots els membres dels sectors afectats.