Els vehicles autònoms estan cridats a transformar completament els sistemes de mobilitat urbans. Aquest estudi analitza l'impacte d'aquesta transformació a partir d'un model de simulació aplicat a l'Àrea Metropolitana de Boston; les evidències apunten a un augment molt singificatiu de la mobilitat a demanda amb diversos tipus de vehicle (busos autònoms, taxis autònoms, taxis compartits, etc.), a una reducció del volum de vehicles en circulació, a un augment del nombre de desplaçaments, sobretot de curta distància, a una reducció de la necessitat d'aparcaments al carrer, i a un escurçament dels temps de desplaçament en algunes zones però també un augment del nivell de congestió en altres punts de la ciutat






17/10/2018

La principal conclusió que es desprèn de l'apuntat en l'informe és la necessitat que els governs locals vagin planificant l'abordament d'aquest repte a partir:

- D'una estratègia gradual però ambiciosa: implementant proves pilot a petita escala i anar-les extenent de manera controlada, anticipant les necessitats d'adaptació urbanística de les ciutats que aquest nou model de mobilitat exigirà, preveient les mesures que es requeriran per evitar la congestió amb aquest tipus de vehicles, etc.

-  D'una perspectiva integrada: articulant un ecosistema urbà de mobilitat que afavoreixi la combinació entre tots els mitjans de transport la qual cosa farà imprescindible la creació de sistemes de governança que asseguri una gestió holística d'aquesta transformació.

- D'un pla estratègic que defineixi l'escenari futur de mobilitat que pretén cada municipi: quin tipus de vehicles es volen prioritzar (els d'ús individual o col·lectiu), com s'ha de substanciar la convivència entre els diferents mitjans de transport, quin tipus de fiscalitat s'aplicarà, hi haurà carrils dedicats exclusivament als vehicles autònoms?, etc.