L'automatització i digitalització dels procediments administratius pot ajudar a les administracions públiques a millorar la qualitat dels serveis públics, a incrementar l'eficiència i a reduir la despesa. El document exposa l'exemple de l'Oficina de Recursos Tributaris de Califòrnia, un organisme que amb la digitalització dels seus fitxers de casos i la implementació d'una solució de signatura electrònica integrada en el sistema de gestió de relacions amb clients, va poder reduir costos i simplificar la col·laboració entre jutges i advocats (separats sovint per distàncies importants)






22/11/2018

Però l'experiència de l'Oficina de Recursos Tributaris de Califòrnia també posa de manifest que aquest procés no és fácil ni lineal. Per aconseguir-lo cal, en primer lloc, dissenyar una estratègia de gestió del canvi que inclogui una bona política de comunicació i, fins i tot, activitats de "pedagogia" per tal de convèncer usuaris, funcionaris, jutges i advocats sobre els beneficis del canvi. En segon lloc, cal analitzar cadascun dels circuits per tal d'aprofitar la digitalització per optimitzar-los. En tercer lloc, cal implementar alguns primers canvis que ofereixin millores a curt termini per a usuaris i funcionaris per tal de retroalimentar la seva confiança en la transformació. Finalment cal dissenyar un full de ruta conegut per totes les parts que condueixi a la digitalització completa.