Aquest Acord (GOV/64/2020, publicat al DOGC número 8126, de 5 de maig) impulsa l'elaboració del Pla per a la reactivació econòmica i protecció social com a conseqüència de la crisi de la COVID-19; i crea la Comissió per a l'elaboració del Pla per a la reactivació econòmica i protecció social com a conseqüència de la crisi de la COVID-19, adscrita al Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda

05/05/2020

La Comissió té encomanades les funcions següents:

a) Elaborar el Pla per a la reactivació econòmica i protecció social com a conseqüència de la crisi de la COVID-19 per a l'aprovació del Govern, i realitzar-ne el seguiment.

b) L'anàlisi de les propostes d'actuacions de cada departament per minimitzar els aspectes socials i econòmics de la crisi de la COVID-19.

c) Proposar al Govern altres actuacions o plantejaments que consideri adients en funció de l'evolució econòmica, tractant d'anticipar els seus efectes en els sectors públic i privat.

d) Portar a terme, directament o amb el suport d'analistes externs, els treballs i estudis adients per fonamentar les seves propostes.

e) Analitzar i proposar al Govern les modificacions pressupostàries que siguin necessàries per a l'execució del Pla per a la reactivació econòmica i protecció social.

f) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li pugui encomanar el president de la Generalitat o el Govern.

Aquesta Comissió està integrada :

a) Pel president de la Generalitat, que n'exerceix la presidència.

b) Pel titular del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.

c) Pel titular del Departament de la Presidència.

d) Pel titular del Departament de Territori i Sostenibilitat.

e) Pel titular del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

f) Pel titular del Departament d'Empresa i Coneixement.

g) Pel titular del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

En absència del president de la Generalitat, el titular del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda n'exercirà la presidència. La resta de membres actuen com a vocals. La secretaria de la Comissió serà exercida pel titular de la Secretaria del Govern.

Quan les qüestions a tractar ho facin necessari podran assistir a les reunions altres representants dels departaments, representants d'altres administracions, així com d'altres persones que es considerin oportunes per indicació del president de la Comissió i prèvia proposta als membres de la Comissió.

Dins la Comissió es crea un Comitè Tècnic que actua d'espai de treball i coordinació de les mesures que es proposin incorporar en el Pla per a la reactivació econòmica i protecció social. Aquest Comitè Tècnic està integrat per:

a) Pel titular del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda que n'exerceix la presidència.

b) Pel titular del Departament d'Empresa i Coneixement que n'exerceix la vicepresidència.

La Comissió acordarà quins membres formen part del Comitè Tècnic, podent-ne modificar la composició quan ho consideri convenient. La secretaria del Comitè Tècnic serà exercida pel titular de la Secretaria General del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda. Quan les qüestions a tractar ho facin necessari, a proposta de la presidència de la Comissió o de la presidència del Comitè Tècnic, es podran crear grups de treball sectorial sota la coordinació de la secretaria de la Comissió.

Tant la Comissió com el Comitè Tècnic, tenen caràcter temporal i la seva durada vindrà determinada pel compliment de les funcions que els són atribuïdes, així com per l'assoliment dels objectius que es preveuen per aquest acord.