Resolució SLT/3787/2021, de 23 de desembre, publicada al DOGC número 8569A, de 23 de desembre de 2021
27/12/2021
El director de l'Agència de Salut Pública de Catalunya, en data 22 de desembre de 2021, ha emès un nou informe preceptiu justificatiu de l'adopció de les mesures urgents per mitigar els riscos per fer front a la COVID-19. Aquest informe, que preveu els aspectes assistencials a proposta del Servei Català de la Salut i els aspectes epidemiològics i de salut pública a proposta de la mateixa Agència, posa de manifest que la incidència de SARS-CoV-2 segueix augmentant notablement, amb una taxa setmanal de 521,2 casos per 100.000 habitants, un 28% més que la setmana passada (377,7).
Mitjançant aquesta resolució s'estableixen les mesures especials en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, en els termes indicats a continuació. Les mesures que conté aquesta Resolució són aplicables a totes les persones que es trobin i circulin a Catalunya, així com a les persones titulars de qualsevol activitat econòmica, empresarial o establiment d'ús públic o obert al públic ubicat en aquest àmbit territorial.
Mesures generals
Mesures de protecció individual i col·lectiva
Desplaçaments personals
Ús de mascareta
L'ús de mascareta queda subjecte a les condicions següents:
a. Les persones de sis anys en endavant estan obligades a l'ús de mascareta.
b. L'obligació de l'ús de mascareta prevista a la lletra a) no és exigible en els supòsits establerts a l'article 6.2 de Llei 2/2021, de 29 de març, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, modificada pel Reial decret llei 13/2021, de 24 de juny.
c. L'obligació de l'ús de mascareta es refereix també a la seva adequada utilització, de manera que cobreixi la paret nasal i fins a la barbeta.
d. Sense perjudici de l'obligació d'ús establerta, es recomana, com a mesura de precaució, la utilització de mascareta en espais privats, tant oberts com tancats, quan existeixin reunions o una possible confluència de persones no convivents, i en espais a l'aire lliure, especialment en aquells on, per l'afluència de persones, és difícil de controlar-hi que es manté en tot moment la distància física interpersonal.
Mesures que afecten drets fonamentals
Restriccions a la mobilitat nocturna
a) Municipis de més de 10.000 habitants que amb dades consolidades fins a 17 de desembre de 2021 presenten un índex d'incidència acumulada a 7 dies superior a 250 casos diagnosticats per 100.000 habitants en els darrers 7 dies, i que figuren relacionats en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
b) Municipis el terme dels quals es troba total o quasi totalment envoltat per municipis relacionats a l'annex 1, i que figuren relacionats en l'annex 2 d'aquesta Resolució.
- Desplaçament per assistència sanitària d'urgència i per anar a la farmàcia per raons d'urgència, sempre que sigui la més propera al domicili, així com per assistència veterinària urgent.
- Desplaçament de persones treballadores i els seus representants per anar o tornar del centre de treball, així com aquells desplaçaments en missió inherents al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball o de la seva activitat professional o empresarial. S'hi inclouen, en tot cas, els desplaçaments de persones professionals o voluntàries degudament acreditades per realitzar serveis essencials, sanitaris i socials.
- Retorn al domicili de les activitats permeses de conformitat amb aquesta Resolució subjectes a l'horari establert a l'apartat 4.1.
- Cura de persones grans, menors d'edat, persones dependents, amb discapacitat o especialment vulnerables per motius inajornables. S'hi inclouen els desplaçaments per necessitats de persones amb trastorns de la conducta, discapacitat o malaltia que requereixin activitat a l'exterior per al seu benestar emocional o de salut, quan estigui degudament justificat per professionals sanitaris o socials amb el certificat corresponent. També s'hi inclouen els desplaçaments necessaris per a la recollida i cura de menors d'edat en cas de progenitors separats, divorciats o amb residència a llocs diferents.
- Actuacions urgents davant d'òrgans judicials.
- Retorn al lloc de residència habitual després d'haver realitzat les activitats permeses detallades anteriorment.
- Cura de mascotes i animals de companyia durant el temps imprescindible i sempre de manera individual en la franja horària compresa entre les 04.00 i les 06.00 hores.
- Causa de força major o altra situació de necessitat justificada.
Reunions i/o trobades familiars i de caràcter social
Actes religiosos i cerimònies civils
Ús del certificat COVID
a) Sales i gimnasos on es practica activitat física i/o esportiva, com també al Centre d'Alt Rendiment de Sant Cugat.
b) Locals i establiments de restauració, inclosos salons de banquets. S'exceptuen d'aquesta previsió els serveis de restauració dels centres de treball destinats a les persones treballadores, els serveis de restauració integrats en centres i serveis sanitaris, sociosanitaris i socials per donar servei exclusivament a les persones que hi realitzen prestació laboral i a les persones que hi estan ingressades, els menjadors escolars, els serveis de restauració integrats en centres universitaris per donar servei exclusivament a les persones que hi realitzen prestació laboral i a l'estudiantat i els serveis de menjador de caràcter social, per a les persones usuàries del servei.
c) Sales de concert, cafès teatre, cafès concert i restaurants musicals.
Altres mesures
Horaris de tancament
Mesures de prevenció i higiene en centres de treball
a. Adoptar mesures organitzatives en les condicions de treball, de forma que es garanteixi el manteniment de la distància de seguretat interpersonal mínima. I, quan això no sigui possible, han de proporcionar-se a les persones treballadores els equips de protecció adequats al nivell del risc.
b. Adoptar mesures de neteja i desinfecció adequades a les característiques dels centres de treball i intensitat d'ús, així com garantir la ventilació dels espais i edificis, d'acord amb els protocols que estableixin en cada cas les autoritats sanitàries i, en especial, dels espais comuns dels centres de treball, restringint-ne o esglaonant-ne l'ús per evitar aglomeracions, intensificant la neteja de superfícies, establint que en les zones de descans es permeti el distanciament entre persones o establint zones d'entrada i sortida diferenciades, entre d'altres.
c. Posar a disposició de les persones treballadores aigua i sabó, o gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat viricida autoritzats, per a la neteja de mans.
d. L'ús de la mascareta és obligatori en l'entorn laboral quan l'espai de treball és d'ús públic o obert al públic, o bé quan hi ha desplaçaments per l'interior del centre de treball. En el cas d'espais de treball tancats al públic, un cop la persona treballadora estigui al seu lloc de treball i fent tasques que no comporten mobilitat, no és obligatori l'ús de la mascareta, sense perjudici de les recomanacions específiques que puguin adoptar els serveis de prevenció de les empreses.
e. Adoptar mesures per evitar la coincidència massiva de persones, tant de treballadors com de clients o usuaris, durant les franges horàries en què es prevegi més afluència.
Empreses de serveis i comerç minorista
Ús del transport públic
Activitats culturals, d'espectacles públics, recreatives i esportives i assemblees d'entitats
a) En instal·lacions i equipaments a l'aire lliure, amb subjecció a l'aforament del 70% de l'autoritzat.
b) En instal·lacions i equipaments en espais tancats, amb subjecció a l'aforament del 70% de l'autoritzat. S'ha de garantir la ventilació mínima establerta a la normativa vigent en matèria d'instal·lacions tèrmiques d'edificis, si bé es recomana el compliment de les condicions de ventilació i qualitat de l'aire reforçades indicades a l'annex 4.
Així mateix, s'ha de garantir el compliment de les mesures organitzatives de control d'aglomeracions indicades a l'annex 3.
c) En instal·lacions o equipaments amb un aforament autoritzat superior a 10.000 persones, amb subjecció a l'aforament del 70% de l'autoritzat, si són a l'aire lliure, fins a un màxim sectoritzat en grups de 10.000 persones per sector i amb un mínim de tres sectors, i, si són en espais tancats, fins a un màxim sectoritzat en grups de 5.000 persones per sector i amb un mínim de dos sectors. A cada espai sectoritzat s'ha de garantir el control de fluxos d'accés i sortida i als banys. L'accés del públic, preferentment abonat i local, ha de ser amb seients preassignats. El servei de restauració ha de ser coincident amb els espais sectoritzats establerts i per al públic assignat a cada sector respectiu. Fora de l'àmbit del servei de restauració no es permet el consum de begudes ni aliments.
d) En els supòsits previstos en les lletres b) i c) d'aquest apartat s'han de complir els requisits següents:
- Els assistents han de portar la mascareta en tot moment dins la instal·lació. S'ha de reforçar la vigilància i difusió del compliment de l'obligatorietat de l'ús de la mascareta durant l'esdeveniment (inclòs a les àrees de serveis, a les entrades i a les sortides).
- S'han de preveure mesures de circulació dels assistents que evitin les aglomeracions en els encreuaments o punts de més afluència en compliment del que s'estableix en l'annex 3.
e) En allò no previst en aquesta Resolució, i sempre que no la contradiguin, l'organització de la disposició de públic en esdeveniments esportius s'ha de fer d'acord amb els paràmetres previstos en el Pla d'acció per al desconfinament esportiu de Catalunya i sempre amb seient preassignat.
f) Si en aquestes instal·lacions i aquests equipaments es presten serveis de restauració, aquests s'han de desenvolupar subjectes a les condicions d'accés establertes a l'apartat 3.4, epígrafs 1 i 2, d'aquesta Resolució i a la resta de condicions d'exercici de l'activitat establertes a l'apartat 4.7.
Activitats relacionades amb el joc
Activitats d'hostaleria i restauració
Activitats docents, activitats de lleure infantil i juvenil (incloses les extraescolars) i activitats d'intervenció socioeducativa (serveis d'intervenció socioeducativa i centres oberts)
Activitats docents universitàries
Altres activitats formatives
Equipaments cívics
Congressos, convencions, fires comercials i festes majors
Activitats populars i tradicionals
Activitats recreatives musicals
Consum de tabac i assimilats
Actuacions policials
Inspecció i règim sancionador aplicable a les mesures
Mesures de coordinació i seguiment policial
Les policies locals de Catalunya han de remetre diàriament un informe amb les novetats més importants i amb els indicadors actualitzats al canal telemàtic de la PG-ME habilitat per al seguiment de la pandèmia del SARS-CoV-2: nombre d'efectius policials afectats per la COVID-19; nombre de persones identificades; nombre d'actes de denúncia a persones; nombre d'actes de denúncia a locals; nombre de locals tancats; i, qualsevol altre incident rellevant
En l'àmbit local, i sense perjudici de les comunicacions de la Subdirecció General de Coordinació de la Policia de Catalunya, la coordinació operativa dels dispositius policials s'ha de dur a terme entre els comandaments de les policies locals i els comandaments territorials de les àrees bàsiques policials (ABP).
La durada de les mesures s'estableix per catorze dies, sense perjudici de l'avaluació continuada de l'impacte de les mesures que conté aquesta Resolució
Aquesta Resolució entra en vigor a les 00.00 hores del dia 24 de desembre de 2021.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.