ODS número 4: Educació de Qualitat i ODS numero 10: Reducció de les DesigualtatsL’augment de les desigualtats socials, de les problemàtiques de salut mental, de noves formes d’aïllament social, de pobresa i d’exclusió, etc., representen reptes que tenen un impacte especialment greu en els infants i joves d’entorns més vulnerables que els centres educatius no poden afrontar en solitariÉs necessari, doncs, abordar-los de manera comunitària creant ecosistemes educatius robustos i connectatsPer això ens calen més estructures, programes i recursos que possibilitin la connexió d’agents educatius i d’entorns d’aprenentatge a tots els municipis
01/02/2024
La bona notícia és que no partim de zero. Arreu de Catalunya hi ha un important "sotabosc” d’entitats i persones fent una gran aportació educativa a la societat. Més de 7.000 centres d’esplai i caus, gairebé 5.000 AFA, 9.000 clubs esportius afiliats a una o diverses federacions esportives i 45 consells esportius distribuïts arreu del territori, entre altres organitzacions, ofereixen activitats fora escola de manera inclusiva. I aquesta és només una mostra de l'extens conglomerat català d’agents que contribueixen a la dinamització i educació d’infants i joves.
Però tant important com la quantitat és l’alineació dels esforços de totes aquestes entitats impulsant sistemes de governança del fora escola amb tres nivells d’intervenció: el primer és un marc polític de consens que legitimi i posi les bases per al desplegament de les polítiques (un Pacte Local per l'Educació 360), el segon és connectar tots els agents de la comunitat que intervenen en les activitats extraescolars i fer possible que treballin conjuntament (una xarxa educativa local), i el tercer és un espai intern entre les diferents àrees i els diferents serveis de l’ajuntament que vetlli perquè totes les accions liderades des de l’administració local (o supralocal en el cas de territoris rurals o municipis petits) i en l’àmbit del fora escola estiguin alineades amb tots els agents educatius del territori (Comissió municipal d'Educació 360).
Una arquitectura que ha de tenir la vista posada en els objectius de: crear una oferta diversa i de qualitat d'activitats fora escola (tant durant l’any com a l’estiu), garantir l'equitat i l'accessibilitat a les activitats per part de tots els infants i joves del municipi, assegurar la qualitat i l'enfocament educatiu de totes les activitats i aprofitar els equipaments i els espais públics del municipi.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.