Ahir, a la primera Convenció del Fòrum Social Metropolità, es va presentar un nou model de col·laboració entre entitats socials i ajuntaments i el document ‘Posar en pràctica una provisió i contractació pública de serveis socials de qualitat i estable’, que inclou unes fitxes on s’indica com es pot fer una contractació de la qualitat i com es pot garantir l’estabilitat dels serveis que prioritzi la qualitat. La sessió va acabar amb la lectura d’un manifest signat per ajuntaments i entitats socials en el qual s’ha reclamat implementar aquest model






20/03/2024

Durant els darrers mesos, les entitats socials i els ajuntaments han treballat amb el Col·legi de Secretaris, Interventores i Tresorers d’Administració Local de Barcelona (CSITAL), per definir les fórmules de contractació més adients i l’orientació que cal donar als concursos de procediment obert per aconseguir la prevalença de la qualitat i l’estabilitat dels serveis a les persones.

Segons els impulsors de la proposta, existeixen dues modalitats de provisió de serveis que permeten treballar en aquesta línia: la gestió delegada i la concertació de serveis. A banda, pel que fa als concursos de procediment obert, han apostat perquè els criteris de valor relacionats amb la qualitat d’atenció se situïn al voltant del 50%, i els de preu restin per sota del 30%.

Tant ajuntaments com entitats han destacat la necessitat de capacitar els i les professionals de l’administració local a través de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya i crear un repositori perquè sigui més senzill elaborar els plecs de contractació d’acord amb els criteris esmentats. Aquesta eina seria compartida entre els ajuntaments que han pres part en el Fòrum Social Metropolità.