ODS número 10: Reducció de les Desigualtats i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides

L'habitatge està present en moltes converses quotidianes però, sovint, acompanyat de biaixos i prejudicis propis del fet de contextualitzar el tema sobre la base de l'experiència de cadascú. Per tal, doncs, que els ciutadans i ciutadanes puguin formar-se una opinió més informada és important que les comunicacions públiques sobre aquest tema contribueixin a combatre els tòpics existents






19/06/2024

I això es fa transmetent una visió al més completa i objectiva possible sobre aquest complicat tema, amb missatges com ara:

- Tractar l'habitatge com un element bàsic per al benestar i la salut, defugint la visió de l'habitatge com a inversió amb expressions com "disposar d'un habitatge digne és un element imprescindible per garantir el benestar i la salut de les famílies".

- Utilitzar metàfores i conceptes que ajudin a transmetre aquesta idea, com per exemple: "les noves promocions d'habitatge social donaran una base sòlida a moltes famílies per començar una nova vida" o "la manca d'habitatge està soscavant la qualitat de vida de la nostra societat".

- Destacar la responsabilitat de la comunitat envers el benestar col·lectiu (no deixar que ningú es quedi endarrere) amb idees com: "com a societat tenim l'obligació de garantir que ningú es trobi sense una teulada sota la que viure".

- Combinar el reconeixement del problema i l'aportació de solucions amb fórmules com ara: "davant la greu crisi de l'habitatge que estem patint cal que incrementem la inversió en habitatge social i que aconseguim que es redueixi el percentatge de pisos buits".

- Posar en context les històries individuals amb conceptes com per exemple: "mentre es mantingui l'escalada de preus és necessari mantenir la subvenció dels lloguers per evitar que hi hagi famílies que perdin l'habitatge" o "la majoria de famílies que reben ajudes a l'habitatge resideixen en el quintil d’habitatges més assequibles".

En relació a aquesta qüestió no podem obviar la responsabilitat que tenen els governs i les institucions públiques de vetllar perquè els debats públics estiguin lliures de prejudicis i de rumors falsos. I tampoc que la manera com tracten els temes i comuniquen les decisions adoptades condiciona molt la imatge que se'n fan els ciutadans i ciutadanes i, per tant, el grau de suport o de desaprovació que mostraran respecte les polítiques que s’implementin. És per tot això que en gestió pública és tan important cuidar el contingut del què es vol comunicar com la forma en la que es transmet.