ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures, ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS numero 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides

Les noves tecnologies ofereixen solucions perquè les organitzacions puguin gestionar de manera integrada les comunicacions, tant internes com externes

Tenint en compte que la comunicació, ja sigui amb la ciutadania, amb els treballadors/es públics o amb els diferents serveis públics, és un element cada vegada més important per al bon funcionament de les administracions públiques, disposar d'aquest tipus d'eines és una oportunitat que no poden desaprofitar






19/07/2024

Les actuals aplicacions de comunicacions permeten gestionar des d'una sola plataforma serveis tant útils per a una institució pública com: la interacció multicanal, l'automatització de funcions de comunicació, la disponibilitat 24x7, sistemes d'espera virtual, el servei de videoconferència o el manteniment de les dades de contacte publicades (en el web o en les xarxes socials).

Però per aprofitar totes aquestes possibilitats no n'hi ha prou en invertir en la tecnologia adequada; no és estrany conèixer exemples d'organitzacions públiques que han invertit en grans projectes tecnològics dels que només se n'ha aprofitat una part de les possibilitats. Tan important com la tecnologia, ho és: 1) fer un bon diagnòstic de les necessitats, 2) conèixer les capacitats i les opcions existents al mercat abans de fer la inversió, i 3) disposar dels recursos necessaris per invertir en el procés d'adaptació de la nova tecnologia i en la formació dels treballadors/es implicats.