El termini d'execució del programa va de l'1 de setembre de 2024, al 31 de desembre de 2025






12/09/2024

El Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports ha fet pública la Resolució de 5 de setembre de 2024 que publica l'Acord de la conferència Sectorial d'Educació, de 30 de juliol de 2024, que aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes destinades al Programa de cooperació territorial d'Educació Inclusiva del Fons Social Europeu+ (FSE+).  

En relació amb l'àmbit educatiu, el FSE+ estableix com a prioritat abordar la millora en la qualitat de l'educació i la formació, promoure un sistema d'educació i formació inclusiu i de gran qualitat, accessible i assequible per a totes les persones, en tots els nivells educatius i sense biaixos de gènere, orientat a les necessitats actuals i futures del mercat de treball. Concretament, resulta prioritari reduir els nivells d'abandonament escolar prematur i elevar el nivell educatiu, dotant a tota la ciutadania de competències clau i professionals suficients per a incorporar-se a un mercat laboral canviant i mantenir la màxima ocupabilitat.   

El programa d'Educació Inclusiva del FSE+ disposa d'un crèdit de 28.723.818 euros dels quals a Catalunya n'hi pertoquen 3.771.326 euros.   

Els criteris de distribució que s'han tingut en compte són el nombre d'alumnes de l'etapa d'Educació Infantil i dels dos primers cicles d'Educació Primària, el nombre d'alumnes amb necessitats especials i la dispersió de la població i insularitat.  

Pel que fa al termini d'execució, el programa s'haurà de desenvolupar entre l'1 de setembre de 2024 i el 31 de desembre de 2025.  

El programa inclou les següents actuacions: 
- Avançar en el disseny d'un Model d'Educació Inclusiva a través de la realització d'un projecte educatiu inclusiu per a millorar l'equitat i els resultats educatius. 
- Garantir una adequada accessibilitat dels entorns educatius del currículum.
- Definir el rol de suports i el seu paper en la transformació de les pràctiques docents i els entorns escolars i adequar la ràtio de suports que ajudin al professorat en l'atenció a la diversitat. 

Font: Departament d'Unió Europea i Acció Exterior - 10 de setembre 2024.