ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides

Les xarxes socials han esdevingut una valuosa eina de comunicació dels governs per la seva immediatesa, bidireccionalitat i possibilitats audiovisuals

Però el seu ús també comporta certs riscos com són els comentaris destructius o els atacs massius d'usuaris, sovint anònims o ficticis, anomenats ‘trols’

Quan ens enfrontem amb perfils d'aquest tipus en la nostra comunitat virtual una mala gestió pot comportar una gran notorietat negativa o el desgast del prestigi de la institució que representem






11/11/2024

Què cal fer doncs davant de les intervencions/atacs de comptes trol? En la majoria d'ocasions la millor estratègia és no fer res, és a dir, ignorar les seves interaccions. Però si davant la persistència no hi ha més remei que respondre-hi cal fer-ho amb amabilitat i aportant fets i evidències. De la mateixa manera, si té raó en algun dels seus comentaris és convenient reconèixer els errors i anunciar l'adopció de mesures per corregir-los. No cal dir que en cas que vulneri algun dret és important denunciar-lo i bloquejar-lo, i si és una font de fake-news o de desinformació cal posar-ho de manifest.

En la retransmissió d'activitats en línia és essencial preveure alguna figura que s’encarregui de moderar els comentaris i esborrar-los si es vulneren les normes establertes en la política de comunicació (de la que és recomanable disposar).

Finalment destacar la importància de no donar més informació que la necessària sobre la persona/es que gestiona/en les xarxes i, per tant, no relacionar els comptes individuals de xarxes socials amb els de la institució, no donar cap dada personal i concentrar l'activitat en franges d'horari laboral.