ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles

Les bicicletes elèctriques s’han convertit en una valuosa arma per lluitar contra les emissions urbanes i per ‘guanyar’ la guerra al predomini dels cotxes en els desplaçaments urbans, pels avantatges que ofereixen a l’hora de cobrir distàncies més llargues i amb menys esforç que una bicicleta tradicional, perquè tenen molta autonomia, perquè són fàcils de compartir amb serveis de lloguer de bicicletes i perquè són aptes per a tots els públics






26/02/2025

Totes aquestes característiques les converteixen en un mitjà de transport que, a diferència de les bicicletes tradicionals, si que pot "convèncer” els usuaris i usuàries habituals de cotxes. Un canvi de mentalitat en el qual els governs locals hi tenen un paper clau, sobretot a l’hora: d’adaptar la ciutat per fer més segura i més fàcil la circulació en bicicleta (carrils bici, aparcaments segurs, opcions de multimodalitat entre transports, punts de càrrega, etc.), de promoure l’oferta de serveis de lloguer de bicicletes, de "predicar amb l'exemple" introduint les e-bicicletes com a vehicles de servei públic (policies, serveis de manteniment, jardiners, etc.) o d’establir l’obligació de l'ús de bicicletes de càrrega per a les entregues d'última milla.