La interessant jornada, organitzada per la Federació de Municipis de Catalunya i que va tenir lloc el passat divendres 28 de febrer, va comptar amb una xifra molt alta de persones assistents, totes elles relacionades amb la funció de personal, directius, caps i representants dels empleats de l’administració local

Durant la sessió es va debatre com portar a terme, de forma pràctica i legal, el relleu generacional, de manera que es compleixin, si fos el cas, que les places de les persones que es jubilen es cobreixin al moment (o en un termini molt breu) amb la finalitat d'evitar interinatge, i que les persones que es jubilen transfereixin a les seves substitutes, si cal, els coneixements i l’experiència que posseeixen, solapant-se el temps necessari la persona sortint i l'entrant






03/03/2025

En la jornada vàrem parlar de la contextualització: problemes, deficiències i mancances del sistema de gestió de personal quant a la seva aplicació; vam donar nocions prèvies sobre les places, els llocs de treball, la plantilla i l'RPT (incidència en l’operatòria del relleu generacional); vam mostrar quins són els aspectes destacables en la configuració dels llocs de treball amb incidència en el relleu generacional; vam informar del Pla Pluriennal com a instrument de planificació de les necessitats de personal per a diversos anys; vam fer algunes propostes sobre com articular en la pràctica el relleu generacional en el marc de les eines i instruments jurídics existents; i vam explicar dos àmbits a considerar en el relleu generacional: l’aspecte quantitatiu i el qualitatiu.

Els docent van ser Miguel García Rescalvo, que va estar cap de contractació i compres de l’Ajuntament d’Alcorcón, consultor a les administracions públiques, soci fundador i director de "Consultores de Gestión Pública, S.L.”, i soci director de "Defensa Pública Abogados, S.L”. Especialitzat en temes jurídics-organitzatius, en particular de contractació administrativa, funció pública i recursos humans, és professor de l’INAP en la Diplomatura de Direcció Pública Local.