Decret 219/2023, de 12 de desembre, publicat al DOGC número 9060, de 14 de desembre de 2023

14/12/2023

El Decret 18/2024, de 20 de juliol, del registre de delegades i delegats de prevenció de Catalunya, té com a finalitat regular el registre de delegades i delegats de prevenció i establir el procediment per a les comunicacions de la seva designació. També deroga el Decret 171/2010, de 16 de novembre, del registre de delegades i delegades de prevenció, i adaptar-la regulació que conté a les necessitats actuals i a les noves tecnologies.

Més concretament, el nou decret vol adaptar el registre de delegades i delegades de prevenció a les exigències de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i al Decret 76/2020, de 4 d'agost, d'Administració digital; també vol garantir l'efectivitat del registre i la qualitat de les seves dades; agilitzar la gestió del registre i simplificar la tramitació vinculada; i facilitar un accés àgil a la informació continguda al registre per part dels agents de la prevenció de riscos laborals amb interessos legítims.

El registre tindrà un funcionament exclusivament electrònic i les delegades i delegats de prevenció hauran de relacionar-se amb el registre per mitjans únicament electrònics.

Aquesta regulació contribueix a donar compliment a un dels objectius de l'Estratègia catalana de seguretat i salut laboral 2021-2026.

El decret entrarà en vigor als vint dies de la seva publicació al DOGC.