Aquest curs és un espai pràctic d’anàlisi i millora sobre aspectes tècnics, emocionals i institucionals per mitjà d’activitats d’autodiagnòstic i de tècniques d’intervenció basades fonamentalment en mindfulness

El curs es realitzarà en línia per mitjà de la plataforma Zoom els dies 18 i 25 de setembre, 1, 7, 14, 23 i 29 d’octubre i 4 de novembre de 2024

11/07/2024

La formació dels i les professionals sovint no recull suficientment ni l’afrontament de l’estrès, ni la prevenció del burn-out (esgotament professional o estrès laboral crònic), ni el desenvolupament de l’estratègia personal i professional. La manca d’atenció als aspectes del mateix professional en relació a la seva tasca és una de les causes de l’esgotament professional. Cada cop hi ha més consciència de la importància dels coneixements i les habilitats que són necessàries en la prevenció de l’esgotament emocional i en una actitud proactiva per dissenyar la pròpia estratègia personal i professional.

La síndrome del burn-out figurarà en la Classificació Internacional de Malalties (CIE-11) de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). S’estima que afecta el 10% dels treballadors/es i, en les seves formes més greus, entre el 2% i el 5%. Aquest trastorn afecta més a treballadors/es que tenen ocupacions relacionades amb l’atenció a les persones.

Per això, des de la Federació de Municipis de Catalunya considerem que és especialment útil aquesta atenció a la gestió emocional en les noves condicions de treball generades per la postpandèmia i l’angoixa per les crisis (estructural, guerres, energètica, mediambiental, etc.).

El curs esta adreçat principalment al personal de l’administració de les àrees de serveis socials i d’educació. Durant el curs cal estar disposat a intercanviar de forma activa les experiències i fer un treball de lectura i reflexió entre sessions.

El termini d’inscripció finalitza el dia 12 de setembre de 2024.