Resolució CLT/1092/2025, de 25 de març publicada al DOGC número 9382, de 31 de març de 2025

31/03/2025

  • Objecte:

L'objecte d'aquestes bases és la concessió de subvencions per contribuir a l'organització d'activitats i esdeveniments culturals amb motiu de la celebració de la Conferència Mundial sobre Polítiques Culturals i Desenvolupament Sostenible promoguda per la UNESCO (d'ara en endavant, Mondiacult 2025) que se celebrarà a la ciutat de Barcelona entre el 29 de setembre i l'1 d'octubre de 2025.

Es poden atorgar subvencions d'acord amb les tipologies d'activitats i esdeveniments següents:

  1. Activitats i esdeveniments oberts al públic en forma de conferències, congressos, debats, taules rodones, seminaris, i altres espais de trobada, reflexió, intercanvi d'idees, generació de coneixement i creació de vincles entre agents culturals. Aquestes activitats han d'incloure una perspectiva global en relació a les polítiques culturals i el desenvolupament sostenible i, més concretament, en alguna de les línies temàtiques del Mondiacult 2025: drets culturals; tecnologies digitals en el sector cultural; cultura i educació; economia de la cultura; cultura i acció climàtica; cultura, patrimoni i crisi; cultura i intel·ligència artificial; o cultura de la pau.
  2. Activitats i esdeveniments oberts al públic en forma de producció i exhibició de propostes d'arts musicals, escèniques i visuals, exhibició de creacions audiovisuals, concerts, exposicions, mostres i exhibicions de cultura popular i del patrimoni cultural material i immaterial i altres manifestacions artístiques i culturals representatives de la tradició cultural catalana i de les tendències culturals i artístiques contemporànies a Catalunya per mostrar la cultura catalana al món en el marc del Mondiacult 2025 i de les línies de treball de la UNESCO.

  • Entitats beneficiàries

Poden optar a aquestes subvencions:

  1. Entitats de l'Administració local de Catalunya: ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis d'ens locals, consells comarcals i diputacions provincials, així com els ens públics que en depenen.
  2. Fundacions, associacions i altres entitats privades sense finalitat de lucre, incloses les cooperatives.
  3. Les empreses privades, ja siguin persones físiques o persones jurídiques, incloses les cooperatives.
  4. Universitats i els centres que s'hi adscriuen.

No poden optar a aquestes subvencions l'Ajuntament de Barcelona ni la Diputació de Barcelona, ni les entitats adscrites respectives.

  • Import

L'import de les subvencions és, com a màxim, del 80% de la despesa subvencionable de les actuacions, amb un màxim de 50.000 euros.

L'import mínim que es pot sol·licitar és de 3.000 euros.

  • Despeses subvencionables

Als efectes d'aquestes bases, són despeses subvencionables les següents:

  1. Despeses en investigació i recerca, mediació, consultoria, elaboració i traducció d'estudis i de documents requerits o derivats del desenvolupament de l'activitat o de l'esdeveniment.
  2. Despeses associades a l'organització de reunions preparatòries de l'activitat o de l'esdeveniment.
  3. Despeses de desplaçament, d'allotjament i de manutenció de les persones i de desplaçament i custòdia dels elements vinculats a l'activitat o esdeveniment programat.
  4. Remuneracions dels equips i les persones vinculats a l'activitat o esdeveniment programat: caixets, honoraris i salaris d'artistes, companyies, creadors, comissariats, experts o qualsevol altre professional.
  5. Contractació de serveis tècnics, auxiliars i altres serveis no culturals de caràcter professional necessaris per dur a terme l'activitat o esdeveniment objecte de la subvenció.
  6. Disseny, creació, producció, muntatge, desmuntatge, instal·lació dels components i les estructures necessàries per al desenvolupament de les activitats o esdeveniments previstos en el projecte.
  7. Despeses vinculades a la propietat intel·lectual i d'imatge.
  8. Lloguer d'espais per a l'organització de les activitats i esdeveniments que formen part del projecte, sempre que no siguin de titularitat de l'Administració de la Generalitat, de l'Ajuntament de Barcelona i de la Diputació de Barcelona, o de les respectives entitats del sector públic que s'hi adscriuen.
  9. Comunicació i difusió del projecte i de les activitats que l'integren: despeses del disseny de la publicitat, materials promocionals, insercions publicitàries, difusió i publicitat en línia (web, aplicacions, xarxes socials) o offline, difusió de l'activitat en plataformes en línia o streaming.
  10. Despeses de personal i de direcció de l'organització de l'activitat.

Bases generals: Resolució CLT/961/2024, de 22 de març.