El Comitè Executiu de l'FMC, reunit el passat 5 de febrer, va acordar formalitzar un marc de col·laboració amb l'AAC que permeti treballar en la realització d'actuacions conjuntes en la gestió de documents, accés a la documentació, informació i dades, elaboració i consulta d’instruments arxivístics, transferència de coneixement i recerca relacionades amb la transparència, l’accés a la documentació i els sistemes de gestió documental






16/02/2016

Entre d'altres qüestions, el conveni de col·laboració estableix que les dues entitats podran organitzar conjuntament o en col·laboració amb terceres entitats o organismes, jornades, taules rodones, seminaris o congressos; col·laboraran en l’elaboració d’estudis o altres instruments relatius a l’accés a la documentació i a la transparència, des de l’òptica dels arxivers - gestors de documents i des de l’òptica jurídica, que puguin ser intercanviats o complementaris; col·laboraran en la transferència de coneixement en matèria de gestió de documents, accés a la documentació, a la informació i a les dades, avaluació i tria de documentació, elaboració i consulta d’instruments arxivístics i de gestió, eliminació documental, definició i establiment de sèries i tipologies documentals. Aquest coneixement es vol traslladar tant a càrrecs electes com a tècnics. Així mateix també es promouran els serveis d’arxiu i de la gestió documental en l’àmbit de l’administració local mitjançant accions d’assessorament i conscienciació entre els membres i associats.