• Descarregar Google Play Store
  • Descarregar Apple Store
  • E-Mail
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • RSS
  • Flickr
El Comitè Executiu de l'FMC demana que els pressupostos generals de l'Estat no limitin la potestat dels governs locals per decidir les formes de prestació dels serveis públics locals
El Comitè Executiu de l'FMC demana que els pressupostos generals de l'Estat no limitin la potestat dels governs locals per decidir les formes de prestació dels serveis públics locals


En reunió ordinària celebrada aquest matí, el Comitè Executiu de l'FMC ha manifestat que les previsions de la disposició addicional vint-i-setena del Projecte de llei de pressupostos generals de l'Estat en cap cas poden limitar les competències ni les potestats que la llei atribueix als governs locals per decidir, en règim d’autonomia i d’acord amb la seva potestat d’autoorganització, sobre les formes de prestació dels serveis públics locals, conforme a les formes de gestió directa i/o indirecta que la legislació vigent regula

24/04/2017

El Projecte de llei de pressupostos generals de l’Estat, publicat en el BOCG, Serie A, Núm. 6-1, de 6 d’abril de 2017, en la seva Disposició addicional vint-i-setena, estableix:

"Limitaciones a la incorporación de personal laboral al sector público.

Uno. Con efectos desde la entrada en vigor de esta Ley y vigencia indefinida, las Administraciones Públicas del artículo 2 del texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público, aprobado por el Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, no podrán considerar como empleados públicos de su artículo 8, ni podrán incorporar en dicha condición en una Administración Pública o en una entidad de derecho público:

a) A los trabajadores de los contratistas de concesiones de obras o de servicios públicos o de cualquier otro contrato adjudicado por las Administraciones Públicas previstas en el artículo 2.3 de la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, cuando los contratos se extingan por su cumplimiento, por resolución, incluido el rescate, o si se adopta el secuestro o intervención del Servicio conforme a la legislación de contratos del sector público que resultase aplicable a los mismos.

b) Al personal laboral que preste servicios en sociedades mercantiles públicas, fundaciones del sector público, consorcios, en personas jurídicas societarias o fundacionales que vayan a integrarse en una Administración Pública.

Al personal referido en los apartados anteriores le serán de aplicación las previsiones sobre sucesión de empresas contenidas en la normativa laboral.

Dos. En aquellos supuestos en los que, excepcionalmente, en cumplimiento de una sentencia judicial, o previa tramitación de un procedimiento que garantice los principios constitucionales de igualdad, mérito y capacidad, el personal referido en el apartado 1.a) anterior sea incorporado a sociedades mercantiles públicas, las incorporaciones que se produzcan de acuerdo con lo previsto en este apartado, se contabilizarán como personal de nuevo ingreso del cómputo de la tasa de reposición de efectivos, quedando sujeto a los límites y requisitos establecidos en la Ley de Presupuestos Generales del Estado.

Tres. Lo establecido en esta disposición adicional tiene carácter básico y se dicta al amparo de lo dispuesto en los artículos 149.1. 13.ª y 18.ª, así como del artículo 156.1 de la Constitución”.

 

El Comitè Executiu de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) en relació amb el contingut d’aquesta disposició –en la seva redacció actual-, reunit aquest matí en sessió ordinària, ha manifestat el següent:

Primer.- Que sota el títol de limitacions a la incorporació de personal laboral al sector públic, el text revela una contradicció evident en impedir la incorporació del personal que s’esmenta i alhora reconèixer que a tal personal els hi serà d’aplicació les previsions sobre successió d’empreses contingudes en la normativa laboral. Aquesta contradicció, que posem de relleu, pot comportar una autèntica derogació de l’article 44 de l’Estatut dels Treballadors (ET) per a tot el sector públic, que la nostra entitat rebutja frontalment.

Segon.- Les previsions de l’esmentada disposició en cap cas poden limitar les competències ni les potestats que la llei atribueix als governs locals per decidir, en règim d’autonomia i d’acord amb la seva potestat d’autoorganització, sobre les formes de prestació dels serveis públics locals, conforme a les formes de gestió directa i/o indirecta que la legislació vigent regula.








BANC DE BONES PRÀCTIQUES
PERFIL DEL CONTRACTANT
CODI DE RÈGIM LOCAL
SEMINARI DE DRET LOCAL
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC
BANC DE BONES PRÀCTIQUES
PERFIL DEL CONTRACTANT
CODI DE RÈGIM LOCAL
SEMINARI DE DRET LOCAL
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC