ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sosteniblesJa sigui per la impossibilitat de canviar de vehicle, per manca de domini de les eines digitals o per dificultats per utilitzar els nous mitjans de micromobilitat, la transició de la mobilitat urbana cap a models més sostenibles pot provocar que molts col·lectius en quedin exclosos a causa de les dificultats per accedir-hiAquest és un risc que les ciutats no es poden permetre si volen garantir una transformació de la mobilitat socialment justa, generalitzada i amb el màxim de suport de l'opinió pública
24/07/2023
- L'accessibilitat: vehicles i estacions han de ser accessibles a tothom, incloent els col·lectius amb alguna discapacitat física o psíquica. Estocolm, per exemple, ha adaptat els dispositius de validació dels títols de transport perquè siguin universalment accessibles.
- L'assequibilitat: el preu dels serveis de transport no pot ser un obstacle per accedir-hi i, per tant, cal preveure ajudes o exempcions per als col·lectius més vulnerables. En aquest aspecte es pot esmentar l'exemple de Londres, que ofereix un passi de transport gratuït a totes les persones amb discapacitat.
- L'eficiència: els nous sistemes de transport han de ser energèticament eficients, ràpids i facilitar la intermodalitat. En aquest punt mereix ser destacat el cas de la ciutat de Limburg (Holanda), que ha posat en marxa un servei de minibús a demanda que facilita la connexió de zones mal comunicades amb les línies de transport públic.
- L'empoderament: cal facilitar al màxim l'autonomia en l'ús dels mitjans de mobilitat urbana, fent-los molt intuïtius, accessibles a tothom, i oferint tallers i cursos de formació als col·lectius que ho necessitin. Com a aplicació d'aquest principi es pot esmentar el servei de taxi per a dones i conduïts per dones "She taxi", de la ciutat índia de Kerala.
- El suport: cal preveure sistemes d'ajuda per a col·lectius amb necessitats especials o per a situacions en què pugui ser necessària. Un bon exemple d'aquest principi són els cursos de formació per atendre a persones amb necessitats especials que s'ofereixen a treballadors/es de transport públic d'Alemanya, Nova Zelanda o Regne Unit.
- La seguretat: cal preveure mesures per maximitzar la seguretat (real i percebuda), com ara la il·luminació, un disseny adequat d'estacions i vehicles, sistemes de vigilància, botons d'emergència, càmeres, etc.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.