ODS número 4. Educació de Qualitat i ODS número 10: Reducció de les Desigualtats

Hi ha molts estudis que alerten sobre el risc d’amplificació i acceleració de les desigualtats educatives que provoca la pausa educativa de l’estiu

És per això que és important assegurar l’equitat de les oportunitats de participació als infants i joves de perfils vulnerables amb el desplegament d’un ventall ampli i variat de mesures d’accessibilitat






06/05/2024

Per aconseguir-ho, a part de beques i de simplificar els procediments burocràtics, és important augmentar els esforços per donar a conèixer l’oferta d’activitats i els ajuts existents, per generar confiança en les organitzacions i equipaments que les organitzen i per millorar el sentiment de proximitat a l’oferta d’activitats, especialment de les famílies, infants i joves que més lluny se’n senten. Per tot això són clau els processos de difusió i d'informació sobre l’oferta d’activitats d’estiu, respecte els que és important tenir en compte 7 factors d'èxit:

1- Detectar i conèixer els destinataris als que ens hem d’adreçar: és essencial disposar d'informació sobre els perfils de les famílies i dels usuaris potencials de les activitats d’estiu per dissenyar els mecanismes de comunicació més adequats.

2- Crear un relat convincent i proper: fer atractius i plens de sentit per a totes les famílies els missatges que se’ls fa arribar sobre el valor i els beneficis de les activitats d’estiu.

3- Diversificar els canals de difusió per arribar al màxim nombre de famílies.

4- Articular una xarxa d’ambaixadors/es d’estiu: implicar agents que poden tenir un paper efectiu a l'hora de prescriure i orientar les famílies cap a les activitats d’estiu.

5- Construir una relació de proximitat i confiança amb les famílies, els infants i els adolescents, especialment els usuaris no habituals.

6- Facilitar el procés d’inscripcions: acompanyar els col·lectius més vulnerables en el procés d’inscripció.

7- Fer seguiment i avaluar l’èxit de la difusió de les activitats d’estiu.