La Generalitat, a través de Caixa Enginyers i CaixaBank, l’iniciarà als municipis gironins al setembre i a la resta del territori s’anirà desplegant esglaonadament fins al desembre. Amb aquesta iniciativa, que s’adreça a 503 municipis, el Govern garanteix que tota la població de Catalunya tindrà accés als serveis financers abans d’acabar l’any






19/07/2024

El nou servei de Banca Mòbil de Catalunya, que ha impulsat la Generalitat i que duran a terme Caixa Enginyers i CaixaBank, començarà a funcionar el mes de setembre. Aquest servei permetrà a tota la població de Catalunya tenir accés a caixers automàtics i a qualsevol de les altres prestacions que poden obtenir en una oficina bancària.

El calendari d’entrada en funcionament s’ha donat a conèixer durant la presentació dels vehicles que s’utilitzaran per arribar als 503 municipis als quals s’ha ofert el servei, que equivalen a més de la meitat dels que hi ha a Catalunya.

El servei s’estrenarà a les comarques gironines i es desplegarà esglaonadament per tot el país fins al desembre. D’aquesta manera, el Govern garanteix que l’accés als serveis financers arribarà al 100% de la població de Catalunya abans d’acabar l’any.

El Departament d’Economia i Hisenda també ha creat la web bancamobil.gencat.cat, en la qual les persones usuàries podran trobar informació sobre les prestacions que ofereix la banca mòbil, quina entitat prestarà el servei al seu municipi, quins dies passarà, a quines hores, quant de temps s’hi estarà, on estacionarà, etcètera. Serà un portal actiu que també comunicarà incidents que es prevegin i la seva reprogramació.

Cada entitat garantirà el pas de la banca mòbil un mínim d’un dia al mes a cada municipi. En el cas dels municipis de fins a 250 habitants, s’hi hauran d’estar un mínim de 30 minuts i als de més de 250 habitants no podran baixar d’una hora.

Els ajuntaments determinaran la ubicació on estacionarà el vehicle, faran difusió del servei entre els seus veïns i veïnes, recolliran les incidències que es produeixin i, anualment, valoraran la qualitat del servei.