El Departament d’Educació ha activat el canal de compartició de dades amb els municipis que ha de servir per intercanviar informació d’abandonament de l’alumnat, amb l’objectiu de lluitar contra l’abandonament escolar prematurAquesta mesura ha de permetre als ajuntaments fer seguiment i orientació en cas de detecció de risc d’abandonament, i era una demanda històrica del món local
30/07/2024
El Departament ha començat aquest curs a demanar a l’alumnat un consentiment informat per tal de poder fer la traçabilitat, seguiment i orientació de cada cas en què es detecti de risc d’abandonament. A partir d’aquest consentiment, el Departament ha començat a disposar durant aquests mesos de les dades, primer a nivell intern i, a partir d’ara, també a nivell extern. A través de l’EACAT, la plataforma extranet de les Administracions catalanes, els municipis sol·licitaran i rebran les dades d’abandonament de l’alumnat.
L’abandonament escolar prematur inclou la població que no ha completat l’educació secundària obligatòria o que, havent-la finalitzat, no ha acabat la formació postobligatòria i no segueix cap mena d’educació o formació. L’abandonament està associat a factors de risc com ara més possibilitats d’atur, de feines mal remunerades, d’exclusió social o pobresa, i menys perspectives de progressió professional.
A més, de cara al curs vinent també es crearan unes comissions de seguiment a nivell territorial i central, compostes pel referent de la Inspecció educativa, l’educador social abans esmentat, membres dels Equips d’Assessorament Psicopedagògic (EAP), el Servei d'Orientació d'Àmbit Comunitari (SOAC) i agents locals. Es reuniran, com a mínim, trimestralment, amb l’objectiu de compartir les dades, fer el seguiment de les intervencions dutes a terme i avaluar periòdicament els resultats.
A través de l’EACAT, la plataforma extranet de les Administracions catalanes, els municipis poden sol·licitar les dades d’abandonament de l’alumnat, d’acord amb la Instrucció 1/2024, de 17 de juliol, per a la cessió de dades als ens locals en l’exercici de les competències en matèria de prevenció i intervenció en l’abandonament escolar en etapa d’estudis postobligatoris (DOGC núm. 9210, de 23 de juliol de 2024).
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.