Es tracta de quatre guies metodològiques i un glossari amb conceptes clau, que aconsegueixen identificar múltiples casos d’abandonament escolar i faciliten la planificació per poder oferir una orientació personalitzada a cada jove

En cadascuna d’elles s’hi presenten els continguts d’un component o eix de treball i s’hi ofereixen eines que es poden editar i descarregar per treballar-hi de forma personalitzada. Una metodologia estàndard per aplicar als diferents casos, de manera personalitzada, que pateixen els joves, que per diferents motius: personals, estructurals, socials abandonen els estudis






14/10/2024

Les guies s’adrecen als integrants de les xarxes interprofessionals NOE (programa Noves Oportunitats Educatives) i al personal tècnic dels ens locals que vulgui construir el SLOATE. Són una eina de consulta però també de treball pràctic.

Les guies proporcionen eines pràctiques per al treball concret amb la xarxa, tant per constituir-la i desplegar-la, com per desenvolupar-hi totes les actuacions necessàries.

La metodologia proposada té una perspectiva de trajectòria educativa i és aplicable a qualsevol franja d’edat, però en aquesta primera fase s'han desenvolupat continguts i recursos centrats en la franja de 12 a 25 anys.