ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides

Els departaments de recursos humans de les administracions públiques constaten, de manera cada vegada més notòria, que el sector públic ha perdut capacitat d'atracció entre els treballadors joves.

L'estabilitat i la seguretat de l'ocupació pública ja no són prou ‘al·licient’ a ulls de les noves generacions, per compensar els feixucs processos selectius, les escasses oportunitats de desenvolupament professional, la monotonia de les tasques o la inexistència de projectes reptadors. Un fet força preocupant tenint en compte que el sector públic competeix, pel talent i per una mà d'obra qualificada cada vegada més escassa, amb un sector privat que té capacitat d'oferir molt bones condicions de treball






11/10/2024

Canviar aquesta percepció de les organitzacions públiques com a ocupador "antiquat" i incapaç d'oferir oportunitats laborals interessants requereix adoptar mesures per:

1) Millorar la imatge que arriba als candidats potencials: emfasitzant en les convocatòries la valuosa missió que desenvolupen les administracions com a prestadores de serveis públics, posant en valor les possibilitats de gaudir d'un bon ambient de treball, publicant vídeos i articles en les xarxes socials amb exemples de treballadors/es públics desenvolupant funcions amb un impacte en el benestar de la comunitat, etc.

2) Simplificar el procés selectiu: divulgant les ofertes a través dels canals més utilitzats pels joves (xarxes socials, infojobs, missatges de text, mails, influencers, etc.), habilitant eines perquè els candidats accedeixin de manera intuïtiva a les oportunitats que s'ajustin al seu perfil professional (sense haver de dominar els complexos sistemes de classificació professional del sector públic), eliminant requisits innecessaris (per exemple, acreditacions que no aportin valor real) o posant en marxa estratègies per contactar de manera proactiva amb els potencials treballadors/es (organitzant pràctiques laborals per a estudiants universitaris o de cicles, publicant anuncis als mitjans digitals amb més ressò entre els joves o oferint subscripció a serveis d'avisos de noves convocatòries).