ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures, ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 13: Acció climàtica

La disminució de les necessitats de desplaçaments per anar a la feina, com a resultat de l'expansió del Teletreball, sumada a l’augment de les necessitats de mobilitat per altres motius i a la urgència per reduir les emissions contaminants és una combinació de factors que obliga les ciutats a repensar els seus sistemes de mobilitat

Una transformació que ha d’anar en la línia de donar per superada l'època de l'expansió de la xarxa viària i substituir-la per una època d'inversions en transports de proximitat i en mobilitat sostenible






27/11/2024

És indiscutible, doncs, que el segle XXI serà el segle de les ciutats de 15 minuts i de les ciutats verdes, cosa que tindrà implicacions molt profundes en la manera de viure i de moure'ns en els ecosistemes urbans. De fet aquest és un canvi que ja s’està començant a percebre en molts municipis que han començat a redissenyar la xarxa urbanes de transports des d'una perspectiva integrada i sostenible: invertint en noves infraestructures (línies de tramvies, túnels de metro, carrils bici,...), diversificant i integrant l'oferta de transports, reduint l'espai per als cotxes i aprofitant les possibilitats de les noves tecnologies (amb aplicacions que permetin la planificació dels desplaçaments a temps real, facilitant les gestions a distància, establint sistemes de prioritat per als vehicles de transport públic o posant en marxa serveis de transport a demanda).

No hi ha dubte que aquesta és una tendència que ha d’anar a més (tant en l’abast de la transformació com del canvi d’hàbits de transport de la ciutadania) ja que és l’única solució per superar al repte al què s’enfronten les ciutats d’oferir més mobilitat i tenir menys contaminació.